خبرگزاری کار ایران

کشف اشیای عتیقه سه هزار ساله در شهرستان خرمده زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۲۶۸

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از کشف اشیاء عتیقه سه هزار ساله در شهرستان خرمدره خبر داد و گفت: اقلام مکشوفه جزء اولین آثار شناسنامه دار مکشوفه در شهرستان بودند که کشف شده است.

به گزارش خبرنگار از زنجان، سردار علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف اشیاء عتیقه باستانی با قدمتی سه هزار ساله در شهرستان خرمدره، اظهار کرد: پس از اطلاع ماموران نیروی انتظامی مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق آثار تاریخی، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی به تحقیقات انجام شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی متهم، با هماهنگی قضائی متهم به قاچاق عتیقه تحت تعقیب قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان ادامه داد: محل سکونت قاچاقچی توسط ماموران آگاهی شهرستان خرمدره شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه، متهم دستگیر شد.

به گفته سردار آزادی، پس از بازرسی محل اختفای متهم،  چهار عدد ظروف سفالی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد  و یک قبضه دشنه(خنجر) دولبه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح یعنی سه هزار سال قبل کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این اشیاء عتیقه هنوز از سوی میراث فرهنگی اعلام نشده است، گفت: اقلام مکشوفه جزء اولین آثار شناسنامه دار مکشوفه در شهرستان بودند که کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه حفر اماکن تاریخی، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی برابر قانون جرم محسوب می شود، تصریح کرد: با متهمان برخورد قضایی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز