خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد؛

صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به 50 کشور جهان

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۲۷۷

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی از صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به 50 کشور جهان خبرداد.

به گزارش ایلنا، هاشم نقیبی اظهار داشت: این محصولات به صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به بیش از 50 کشور جهان از جمله فرانسه، آلمان، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، آمریکا، سوئد، دانمارک، ایتالیا، لهستان، نیوزیلند، جمهوری چک، چین، سنگاپور، فیلیپین، مالزی، صربستان، هند، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان و امارات صادر شده است.
 
هاشم نقیبی افزود: هم اکنون 5 کارخانه در زمینه فرآوری گیاهان دارویی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که 3 کارخانه از این تعداد جزو پیشرفته‌ترین کارخانه‌های کشور هستند.
 
وی گفت: بازار گیاهان دارویی تولیدی خراسان رضوی در کشورهای خارجی بسیار خوب و مورد قبول است و هم اکنون در این زمینه تمرکز بر روی تقویت فرآوری بهداشتی گیاهان دارویی است که بسیار مورد توجه کشورهای اروپایی است.
 
نقیبی همچنین به صادرات سالانه 3 هزار تن زیره از خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب توسعه گیاهان کم آب بر از اولویت‌های استان است.
 
19 هزار و 335 هکتار سطح زمین در سطح خراسان رضوی زیر کشت گیاهان دارویی از جمله آویشن، نعنا فلفلی، رازیانه، گل ختمی، گل محمدی و زیره سبز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز