خبرگزاری کار ایران

محمدی‌فر مطرح کرد:

تعامل کمیته امداد و رسانه در راستای کمک به محرومان/اعتماد مردم مهمترین سرمایه امدادگران

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۴۵

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به تعامل سازنده کمیته و رسانه در کمک به محرومان گفت: اعتماد مردم، سرمایه اصلی کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدی‌فر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان البرز، گفت: تعامل سازنده بین کمیته امداد و رسانه، باعث می شود امر خدمت و کمک به محرومان، گسترش یابد.

وی افزود: از 18 هزار و 700 خانواده که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، 3 هزار و 500 نفر را زنان سرپرست خانوار، تشکیل می دهد.

محمدی‌فر با عنوان اینکه کمک به مستمندان در دیگر کشورهای دنیا نیز مرسوم است، اظهار داشت: کمک‌رسانی در فرهنگ عمومی یک کشور مساله پذیرفته شده‌ای است و در کشور ما نیز کمک به ایتام، توصیه دینی است که دنبال می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در استان البرز با تاکید اجرای شیوه‌های جدید و سریع دریافت کمک نقدی، گفت: پرداخت صدقات در تامین نیاز کودکان زیر 6 سال که دچار سو تغذیه شده‌اند، استفاده می‌شود لذا برای تسریع و تسهیل این امر شماره 0263557 را معرفی کردیم که افراد بتوانند از این طریق صدقات خود را پرداخت کنند. البته صندوق صدقات در سطح خیابان و معابر، برای پرداخت صدقات آنی، مردم باقی خواهد ماند. همچنین بعضی اصناف هم با ارائه دستگاه خودپرداز، صدقات مشتریان را دریافت می‌کنند و امیدواریم سال 97 شیوه‌های نوین دریافت صدقات مردمی بیشتری ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود 3 هزار حامی در البرز، این استان توانسته رتبه دوم کشوری را در طرح اکرام و محسنین به خود اختصاص دهد.

محمدی‌فر با اشاره به اهمیت اشتغالزایی گفت: با ارائه تسهیلات بانکی در سال‌جاری، تاکنون 3 هزار و 700 پرونده برای طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده اشتغال و تولید، تشکیل شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 4 هزار متقاضی برسد.

این مسئول استانی افزود: درخواست کنندگان درباره اشتغالزایی استان، مبلغی بین 10 تا 30 میلیون تومان وام اشتغال دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ارائه شده به اشتغالزایی مددجویان کمک به‌سزایی کرده، یادآور شد: در بحث اشتغال کمیته امداد استان موفق شده در بحث اشتغال 53درصد بیشتر از تعهداتش عمل کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در البرز  در ارتباط با تعهد استان در تامین ساخت منازل مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: تامین یک‌صد منزل مسکونی در تعهد استان البرز قرار گرفت که از این تعداد خیرین با توجه به توانایی مالی خود هر یک بخشی را متقبل شدند.

محمدی‌فر گفت:همایشی 22 آذرماه امسال با عنوان گلریزان با حضور خیرین و مسئولان استان برگزار شد و نیاز به منازل مسکونی زلزله‌زدگان مطرح شد.در این برنامه مقرر شد کمیته به‌عنوان تمام‌کننده و تحویل‌دهنده برای هر واحد مسکونی مبلغ 10 میلیون تومان پرداخت کند و مابقی هزینه‌ها توسط خیرین تامین شود. پیش‌بینی شد 6 میلیارد تومان تعهد شود و در نهایت 170 واحد مسکونی مورد تعهد خیرین قرار گرفت که بخشی تاکنون نقد شده است.

وی با عنوان اینکه این وظیفه انسانی بوده و جزو وظایف همگان است، افزود: در هماهنگی‌ انجام شده با استان کرمانشاه کلید منازلی که مراحل تکمیل ساخت را طی می‌کنند، تحویل استان البرز می‌شود که به زلزله‌زده‌ها اهدا شود.

رئیس کمیته‌امداد امام استان البرز درباره مشکلات بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی در کرج گفت: مقرر شد هسته‌های تسهیل‌گری از مردم در منطقه تشکیل شود که نیازها را منعکس کنند و با کمک استانداری درصدد رفع مشکلات حاشیه‌نشینی برآییم لذا مردم به گروه و افراد غیر مرتبط، مراجعه و اعتماد نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز