خبرگزاری کار ایران

صیاد لطفی به ایلنا خبر داد:

ممنوعیت ورود گردشگران به تالاب قره‌قشلاق بناب/ خبری از علائم بیماری آنفلوآنزا در تالاب نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۲۵۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب گفت: خبری از علائم بیماری آنفلوآنزا در تالاب قره قشلاق نیست.

صیاد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تشریح این خبر اظهار داشت: تاکنون هیچ تلفات و علائم آنفلوآنزا در پرندگان تالاب مشاهده نشده است.

وی افزود: پیش از این آنفلوآنزای مرغی در منطقه گزارش شده و احتمال اینکه بین پرندگان مهاجر هم بروز کند وجود دارد که برای جلوگیری از شیوع دوباره این بیماری تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

لطفی متذکر شد: برای رعایت حال مردم منطقه، بخصوص گردشگران و پیشگیری از بیماری‌ها، ورود گردشگران تا اطلاع ثانوی با پیشنهاد اداره دامپزشکی شهرستان به تالاب ممنوع اعلام شد.

وی با اشاره با موقتی بودن تعطیلی تالاب قره قشلاق افزود: با توجه به برگشت پرندگان مهاجر به سیبری این ممنوعیت هرچه زودتر برداشته خواهد شد.

لطفی افزود: با واکسیناسیون محیط بانان منطقه و تجهیز به لباس مخصوص برای مبارزه با آنفلوآنزا احتمالی در منطقه از مردم منطقه خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان یا افراد غیر مجاز که به قصد شکار به این تالاب وارد می‌شوند مراتب را سریع به اداره دامپزشکی یا محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

طبق این گزارش، تالاب قره‌قشلاق بناب که به‌عنوان «عروس تالاب‌های شمال غرب کشور» مشهور است دارای 22 هزار و 250 هکتار وسعت و بیش از 185 نوع گیاه و جانور و 153 گونه انواع پرنده، از سال 1364 به‌عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز