خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نجات دومین کوهنورد ارتفاعات تفتان توسط نیروهای امدادی

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۶۹۹

مدیرکل سازمان هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از نجات یافتن دومین کوهنورد در ارتفاعات کوه تفتان خبرداد.

رسول راشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر افزود: دومین کوهنورد مفقودی کوه تفتان ساعت 7 صبح امروز توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان  در منطقه " کوت ریگی" در ارتفاع 3500 متری کوه تفتان پیداشد.

وی گفت: حال عمومی کوهنورد مساعد اعلام شده و با کمک گروه‌های امدادی در حال خروج از محل کوه تفتان است.

راشکی عنوان کرد: 2 روز پیش 2 کوهنورد با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اقدام به کوهنوردی در ارتفاعات تفتان کردند که طول مسیر به دلیل شرایط بد جوی به مشکل برخورد و مسیر را گم کرده که خبر مفقود این دو فرد به سازمان هلال احمر استان گزارش شد و در همان ساعات اولیه نیروهای امدادی و مردم بومی منطقه جستجو‌ها را آغاز کردند.

 وی در ادامه افزود: روز گذشته یکی از کوهنوردان مفقودی توسط نیروهای امدادی یافت شد و صبح امروز نیز نفر دوم نجات پیدا کرد.

تَفتان نام تنها آتشفشان نیمه فعال در سراسر ایران است. این کوه در منطقه جنوب شرقی ایران، در استان سیستان و بلوچستان، سرحد بلوچستان قرار گرفته‌است. این کوه با ارتفاع 4041متر از سطح دریا بلندترین کوه استان سیستان و بلوچستان بوده و دارای قلل متعدد است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز