خبرگزاری کار ایران

ثبت 70هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان / سدهای زیرزمینی در سطح استان زنجان احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۶۸

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان جنگل را شاخص ترین نماد منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: 70هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان خلیل آقاجانلو اظهار کرد: نزدیک 50 درصد سطح استان مربوط به مراتع بوده که ضروری است برای اطلاع از ظرفیت آن‌ها، درجه‌بندی مراتع انجام شود.

وی با بیان اینکه در صورت حرکت نظام توسعه کشور به سمت اقتصاد سبز دغدغه‌های حوزه منابع طبیعی در ایران و به تبع آن استان‌ها برطرف می‌شود، بیان کرد: همکاری با مراکز تحقیقاتی نظیر دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی را به منظور حراست دقیق و تخصصی از عرصه‌های ملی و طبیعی را اجرایی کرده و در این حوزه پژوهشگران و تلاشگران اداره کل منابع طبیعی امتیازاتی را کسب کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان جنگل را شاخص‌ترین نماد منابع طبیعی بیان کرد و از شناسایی جنگل طبیعی به مساحت 60 تا 70 هزار هکتار در استان زنجان خبر‌داد و گفت: نزدیک 50 درصد سطح استان مربوط به مراتع بوده که ضروری است برای اطلاع از ظرفیت آن‌ها، درجه‌بندی مراتع انجام شود.

وی با اشاره به پراکنش و استقرار گیاهان دارویی در استان ابراز کرد: بحث بیابان‌زایی به دنبال تغییر اقلیم در سطح استان برنامه و طرح تحقیقاتی مدونی را تهیه و به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ارسال کردیم.

آقاجانلو با بیان اینکه اقدامات تحقیقاتی برای ایجاد سدهای زیرزمینی در سطح استان زنجان عنوان کرد: با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها نسبت به احداث سدها در روی زمین، با احداث سدهای زیرزمینی از هدررفت آب ناشی از باران و برف تا حد چشمگیری جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی نظیر باریجه را با همراهی مردم در دستور کار قرار خواهیم داد، به کشت و پرورش گیاهان دارویی نظیر گل محمدی و سایر با مشارکت حوزه نشینان اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان اجرای قانون رفع تداخلات در اراضی ملی در سطح استان زنجان را از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: تاکنون با همراهی جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی در 100 هزار هکتار بررسی های مربوط به اجرای این قانون عملیاتی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز