خبرگزاری کار ایران

در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان قزوین صورت گرفت:

معرفی طرح گفت‌و گوی ملی خانواده‌ از سوی ابتکار / سهم 75 درصدی زنان در تولیدات صنایع دستی

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۷۹۴

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: 75 درصد مشاغل مرتبط با صنایع دستی در اختیار زنان است که این نشان دهنده سهم بزرگ زنان در تولیدات صنایع دستی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، معصومه ابتکار  با اعلام این خبر در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان قزوین گفت:جهت گیری مهمی از سوی دولت و سازمان فنی و حرفه‌ای برای توجه به موضوع ارتقای استاندارد‌ها ،کیفیت تولیدات و استفاده از هنرهای بومی و سنتی و توجه به المان‌های هنر بومی و هویتی وجود دارد.

وی  با اشاره به اینکه در کنار این آموزش، کار آفرینی و بنگاه‌داری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است افزود : ما هم در امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری آن را دنبال می‌کنیم، در واقع با این‌کار زنان می توانند هنر خود را مدیریت کنند.

وی همچنین درباره تسهیلاتی که به زنان تولیدکننده ارائه می‌شود ، گفت: آموزش و  توان افزایی زنان  برای مهارت آموزی بیشتر از سوی سازمان فنی حرفه‌ای وصنایع دستی  در دستور کار دولت قرار دارد. تسهیلات  فراگیر  و پایدار روستایی نیز از دیگر خدماتی است که به زنان ارائه می شود. منتها محدودیت هایی برای ارائه تسهیلات  وجود دارد  که ترجیح  دادیم این کار  از طریق  تعاونی ها و صندوقهای خرد بانوان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک بخش مهمی از بازاریابی را تحقق می بخشد، افزود: ما هفته گذشته اولین اجلاس نقش lt  وlct را در توان افزایی زنان با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار کردیم. در آنجا روشهای آموزش زنان در به کارگیری فناوری اطلاعات را مورد بحث قرار داریم، اردیبهشت ماه هم اجلاس بین‌المللی را با همکاری وزارت اطلاعات خواهیم داشت که بتوانیم تجربیات جهانی را برای بهتر کردن وضعیت زن ایرانی در اختیار داشته باشیم.

وی در پایان افزود:  طرحی با عنوان گفت و گوی ملی خانواده را در دست کار داریم که بزودی معرفی می شود. 

  معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و مدیر کل امور بانوان و خانواده ریاست‌جمهوری صبح امروز -دوشنبه  14 اسفند ماه جاری - به منظور شرکت در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان به قزوین سفر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز