خبرگزاری کار ایران

فرماندار دنا در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

انتقال 35 بسته بقایا و پیکر جان‌باختگان هواپیمای یاسوج/ احتمال توقف پروازهای هوایی/ انجام 30 درصد از عملیات انتقال اجساد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۸۱۳

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت انتقال پیکر قربانیان سانحه هوایی یاسوج و اخبار پیرامون آن را تشریح کرد.

"عباس بهشتی رو " در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در یاسوج، از انتقال 35 بسته بقایا و پیکر اجساد مسافران سانحه هوایی یاسوج در روز جاری( چهاردهم اسفندماه) خبرداد و تاکیدکرد که هیچکدام از پیکرها و بقایای انتقال داده شده نشان از سالم بودن جسد و یا اجساد مسافران این سانحه هوایی ندارد.

وی با اظهار تاسف از اینکه تاکنون هیچ کدام از پیکرهای شناسایی شده سالم نبوده و میزان صدمات وارده بسیار بالا بوده است، اظهار داشت: امروز 9 پرواز هوایی در ارتفاعات دنا و محل سقوط هواپیمایی یاسوج انجام گرفت.

فرماندار شهرستان دنا در استان‌کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 9 پروازی که تاکنون توسط بالگردها در ارتفاعات دنا انجام گرفته سه پرواز مربوط به انتقال نیروهای امدادی و شش پرواز دیگر هم مربوط به انتقال پیکرها و بقایای اجساد مسافران سانحه هوایی یاسوج بوده است.

بهشتی‌رو با بیان اینکه 20 کوهنوردی که شب گذشته در محل سقوط هواپیمایی یاسوج در ارتفاعات دنا حضور داشتند، به مرکز بازگشتند، یادآورشد: تمامی نیروهای امدادی و کوهنوردی شب گذشته به مرکز منتقل شدند و نیروهای جایگزین تازه نفس در محل سقوط هواپیما هم اکنون در حال پیداکردن بقایا و پیکرهای این سانحه هوایی هستند.

وی افزود: هم اکنون 20 کوهنورد و نیروی امدادی در حال شناسایی و انتقال پیکرها و بقایای اجساد بوده و البته وجود باد شدید در این ارتفاعات کار را با مشکلاتی روبرو کرده است.

احتمال تعطیلی پروازهای هوایی در ارتفاعات دنا

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت کنونی جوی در ارتفاعات دنا از احتمال توقف پروازهای هوایی در روز پانزدهم اسفندماه (فردا) خبرداد و خاطرنشان کرد: اگر شرایط جوی بنابه آنچه که به ما اعلام شده باشد، بدون شک مجبوریم پروازهای هوایی را متوقف و از طریق زمینی ، پیکرها و بقایای اجساد را انتقال دهیم.

بهشتی رو گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی و ابری شدن ارتفاعات دنا که سبب کاهش دید خلبانان می‌شود امکان پرواز نیز به حداقل رسیده و مجبور هستیم پروازها را تعطیل کنیم و منتظر مساعد شدن اوضاع جوی در این ارتفاعات باشیم.

انتقال اجساد زمان‌بر است

وی با تشریح وضعیت کنونی انتقال اجساد مسافران سانحه هوایی یاسوج از ارتفاعات دنا به سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج هم اظهار داشت:‌ کار انتقال اجساد در شرایط جوی بسیار سخت بوده و البته بنظرم، انتقال اجساد با توجه به شرایط جوی و میزان بارش برف در محل سقوط هواپیما زمان بر باشد.

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارتفاع برف در ارتفاعات دنا به 2 متر رسیده و هرچه به سمت دهلیزها پیش می رویم این میزان به شش متر هم می رسد.

بهشتی رو با بیان اینکه پیداکردن و انتقال دادن پیکرها و بقایای آنها در ارتفاع شش متر برف بسیار سخت و زمان براست، ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی و کوهنوردان تلاش می کنند که کار انتقال پیکرها و بقایا زودتر انجام شود اما میزان ارتفاع برف در این منطقه بسیار بالا است.

وی گفت:‌ نیروهایی که به محل ارتفاعات دنا اعزام می شوند بایستی ساعت ها اقدام به برف روبی کنند تا بتوانند به برخی از بقایا و پیکرها دست پیدا کنند و واقعا دست پیداکردن به بقایا و پیکرها در چنین شرایطی سخت و طاقت فرسا است.

زمان اتمام انتقال پیکرها و بقایای اجساد معلوم نیست

فرماندار شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، زمان اتمام انتقال بقایا و پیکرهای اجساد سانحه هواپیمایی یاسوج را نامعلوم دانست و اظهارداشت: نمی توان زمان دقیقی برای اتمام انتقال بقایا و پیکرهای اجساد این سانحه هوایی تعریف کرد اما می‌توانیم بگوئیم زمان اتمام این اقدامات قطعا زمان‌بر خواهد بود.

بهشتی رو در پاسخ به این سئوال که آیا زمان انتقال بقایا و پیکرهای اجساد مسافران هواپیمایی یاسوج در خردادماه به پایان می رسد؟ هم خاطرنشان کرد: واقعا نمی توانم زمان دقیقی از اتمام انتقال بگویم و فقط می‌توانم بگویم که نیروهای امدادی و کوهنوردان از هیچ کوششی برای انتقال زودتر بقایا و پیکرها دریغ نمی‌ورزند.

وی گفت:‌ امیدواریم با تلاش هایی که درحال شکل گیری است کار انتقال بقایا و اجساد مسافران سانحه هوایی یاسوج در ارتفاعات دنا را هرچه زودتر به پایان رسانیده و خانواده های عزادار این سانحه را تاحدودی به آرامش روانی برسانیم.

استقرار 20 نیروی امدادی در محل سقوط هواپیما

فرماندار شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از استقرار شبانه روزی 20 نیروی امدادی در محل سقوط هواپیما خبرداد و اظهارداشت: این نیروها بطور مرتب تغییر و جایگزین‌ها با بالگردها به محل سقوط انتقال داده می‌شوند.

بهشتی رو گفت:‌ نیروهای امدادی شب ها مجبورند دمای زیر 30 درجه را هم تحمل کنند تا بتوانند هرچه زودتر بقایا و پیکردهای اجساد مسافران این سانحه هواپیمایی را به پایین انتقال دهند.

وی با تقدیر از همراهی مردم، مسئولان و بخصوص نیروهای امدادی و کوهنوردان از سراسر ایران که درحال تلاش برای انتقال بقایا و پیکردهای اجساد سانحه هواپیمایی یاسوج هستند، ادامه داد:‌ امیدواریم این تلاش ها هرچه زودتر به ثمر نشسته و تمامی بقایا و اجساد به پایین انتقال داده شود.

30 درصد عملیات انتقال اجساد انجام گرفته است

فرماندار شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از انجام 30 درصد عملیات انتقال پیکرها و بقایای این سانحه هوایی هم خبرداد و خاطرنشان کرد: تمامی بقایا و پیکرهایی که با چشم غیرمسلح قابل رویت بود اکنون به پایین انتقال داده شده است.

بهشتی رو گفت:‌ تمامی بقایا و پیکرهایی که بر روی برف ها بوده و به زیر برف نرفته بودند به پایین انتقال داده شده و عملیات پیدا کردن سایر بقایا و پیکرهایی که زیر برف رفته اند هم شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیداکردن بقایا و پیکرهایی که زیر برف به ارتفاع شش متر رفته اند بسیار سخت و زمان‌بر است، یادآورشد: متاسفانه بخش عمده ای از عملیات انتقال در همین محدوده است که ارتفاع برف به شش متر می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز