خبرگزاری کار ایران

عبدالمحمد زاهدی:

دموکراسی مشارکتی راهکار جدید انعکاس رأی مردم است/ ریزبینی و دقت و سماجت زنان در پست‌های مدیریتی موجب موفقیت آنها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۸۸۲

استاندار قزوین مطرح کرد: در دموکراسی مشارکتی علاوه بر انتخابات، ساز و کاری تعریف می‌شود که نظر و رأی مردم در رابطه با مسائل مختلف به مجریان و قانون گذاران منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در شورای اداری استان که بعد از ظهر امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: در دموکراسی که ما آن را مردم‌سالاری ترجمه کرده‌ایم. دو مساله دموکراسی نماینده‌ای و مشارکتی مطرح است، امروز در دنیا این موضوع در محافل سیاسی و دانشگاه‌ها مطرح می‌شود. دموکراسی نماینده‌ای با  انتخاب نماینده در انتخابات و قطع ارتباط نماینده با مردم همراه  است و نظرات مردم به درستی منعکس نمی شود، به جای آن باید از دموکراسی مشارکتی استفاده کنیم.

استاندار در تبیین دموکراسی مشارکتی برای اعضای شورای اداری استان و نمایندگان سمن‌ها افزود: توقع نظردهی روزانه همه مردم برای مسائل عملی نیست، بنابراین نیاز به یک سازماندهی وجود دارد. سه گروه در این راستا می توانند ما را یاری کنند. اولین جمع احزاب است که در حوزه سیاسی فعالیت می‌کنند و دومین گروه سمن‌ها هستند که حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را تقویت می‌کنند و آخرین گروه هم رسانه‌ها هستند. جمع اینها نمایندگی برآیند افکار عمومی جامعه می‌شود و این‌گونه کمک به مجریان و قانون‌گزاران و تصمیم‌گیران صورت می‌گیرد.

همچنین استاندار درباره توانمند‌ی‌های زنان تصریح کرد: بحث بهره‌گیری نظام و دولت از توانمندی‌های زنان امروز مطرح است، تعداد تحصیلکرده‌ها و دانشجویان خانم از آقایان بیشتر هستند. اگر در گذشته هم این توانمندی نبوده حال هست. به هر حال نیمی از افراد جامعه در تصمیم گیری‌های جامعه باید حضور داشته باشند.

وی همچنین گفت: من در هر استانی که بودم، هر خانمی که مسئولیت داشته موفق بوده، خصوصیت ریزبینی و دقت و سماجت آنها عملکرد مثبتی را موجب می شود. امیدوارم این روند در کل کشور ادامه پیدا کند، بخش عمده‌ای از پزشکان و اساتید و کارشناسان ما در حوزه‌های مختلف و شوراهای‌شهر و روستا خانم‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز