خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت دیر خبرداد:

پایش برنامه پیشگیری و حذف اختلالات ناشی از کمبود ید در دیر

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۹۸۸

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از پایش برنامه پیشگیری و حذف اختلالات ناشی از کمبود ید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد آخوندی ضمن ضمن بیان این مطلب افزود: به منظور اطمینان از کفایت دریافت ید افراد جامعه، پایش منظم و دوره‌ای میانه ید ادوار جمعیت در معرض خطر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه طرح پایش ادواری ید ادرار دانش آموزان در راستای کنترل بیماری‌های ناشی از کمبود ید اجرا می‌شود ، گفت: این طرح کشوری از سال 1380 به مورد اجرا گذاشته شد و از آنجایی که دسترسی به دانش‌آموزان و جمع‌آوری نمونه در آنان به عنوان نمایندگان جمعیت هر منطقه آسان‌تر است گروه هدف در این طرح ،  قشر دانش‌آموز انتخاب شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش شهرستان دیر و از 12 اسفند ماه آغاز و به مدت 10 روز ادامه می‌یابد و همکاران ما در واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان نمونه‌ها را از دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم تا چهارم ابتدایی مدارس منتخب جمع‌آوری می‌کند.

وی افزود: پس از ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه مرکز بهداشت استان بوشهر و اندازه‌گیری میزان ید موجود در ادرار ، نتایج آن برای اتخاذ تصمیمات بعدی اعلام می‌شود.

آخوندی تصریح کرد: ید یکی از عناصر مهم مورد نیاز بدن بوده و میزان دفع آن از طریق ادرار نشانگر خوبی برای کافی بودن این عنصر مهم در بدن است.

وی با بیان اینکه طبق معیارهای سازمان جهانی بهداشت ، میانه ید ادرار بالاتر از 10 میکروگرم در دسی لیتر  مطلوب است یادآور شد: باتوجه به آنالیز نتایج آزمایشات ادرار دانش آموزان از سال 87 تا 95 وضعیت ید ادرار  دانش آموزان در استان بوشهر مطلوب است.

وی افزود:در استان بوشهر میانه ید ادرار دانش‌آموزان در سنوات تحصیلی مختلف از سال 88-87 تا  96-95 همواره بالاتر از 10 میکروگرم در دسی لیتر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز