خبرگزاری کار ایران

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی فارس در شهرستان مُهر

عصر امروز نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری استان فارس در شهرستان مُهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان مُهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در آیین افتتاح این نمایشگاه افزود: نمایشگاه صنایع دستی ریحانه النبی برای دومین سال همزمان با برگزاری همایش ملی ریحانه در شهرستان برپا می شود.

مصیب امیری ادامه داد: نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی و هنری استان فارس شامل 60 غرفه و بیش از 50 نفر از هنرمندان و صنعتگران در نمایشگاه حضور دارند و در حضور بازدید کنندگان؛ هنرهای خود را به نمایش می گذراند.

وی گفت: بیش از 40 محصول صنایع دستی حوزه روستایی و شهری در زمینه های گلیم‌بافی، قالی‌بافی، حصیر، سپ، رخ‌دوزی، تلی و خوس‌دوزی، معرق کاری ، منبت کاری ، چرم دوزی، لباس بومی و محلی و ... در این نمایشگاه عرضه خواهد شد. برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصت مناسبی برای عرضه‌ی محصولات تولید شده صنعتگران و هنرمندان است و از سویی سبب آشنایی مردم با صنایع دستی استان فارس می شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه رونمایی از تابلو معرق کاری ضامن آهو استاد جدی را از دیگری برنامه های این نمایشگاه اعلام کرد.

نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی استان فارس باحضور امیری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ، موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و رئیس همایش ملی ریحانه النبی، موسوی فرماندار شهرستان مُهر و جمعی از هنرمندان و مسئولان محلی در شهرستان مُهر افتتاح شد.

این نمایشگاه از امروز تا ۱۸ اسفند در سالن شهدای دولت شهرستان مُهر پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با تخفیف 50 درصد از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

DSC_1691

کد خبر : ۶۰۱۳۶۲