خبرگزاری کار ایران

با کمک دوستداران محیط‌زیست صورت می‌گیرد؛

پاکسازی 15 میلیون مترمربع از اراضی حاشیه‌ای جاده‌های بویین/ ثبت رکورد پاکسازی محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۷۳

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بویین زهرا گفت: وسعت ۱۵ میلیون متر مربع از اراضی حاشیه ای جاده های بویین زهرا با یارای داوطلبان مردمی پاکسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اداره محیط زیست بویین زهرا در نشست با فرماندار ، طرح ثبت رکورد پاکسازی ۱۵میلیون متر مربع اراضی این شهرستان را به تصویب رساند. 

در طرح مصوب آمده است؛ ضمن تأکید بر تفکیک زباله های قابل بازیافت، هزینه دریافتی از فروش این زباله های بازیافتی صرف امور خیریه خواهد شد.

گفتنی است، این پاکسازی از نیمه دوم اسفند آغاز خواهد شد و تا دوم اردیبهشت، همزمان با روز جهانی زمین پاک، ادامه خواهد داشت.

محدوده مورد پاکسازی بدین شرح است؛ محورهای چهارگانه شامل جاده بویین‌زهرا به قزوین از محدوده شهر بویین‌زهرا تا سه‌راهی لیا، محور بویین زهرا به اشتهارد حدفاصل بویین‌زهرا تا پالایشگاه، مسیر بویین‌زهرا به ساوه تا محدوده هجیب و جاده بویین زهرا به آبگرم تا محدوده یاری‌آباد شامل مابین و کناره های جاده مورد پاکسازی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است مسیر پیمایش مردم برای پاکسازی، مجموعا به طول ۵۰۰ کیلومتر و معادل ۱۵ میلیون متر مربع است که به کمک نیروهای مردمیِ دوستدار محیط زیست، تعاونی دهیاران، شهرداران، کارمندان ادارات و صاحبان صنایع با شعار بویین‌زهرا شهرستان پاک این رکورد ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز