خبرگزاری کار ایران

با حضور آیت‌الله حسینی‌قزوینی؛

سامانه جامع راویان حدیث رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۲۳۱

با حضور آیت‌الله حسینی‌قزوینی از سامانه جامع راویان حدیث در شهر قم رونمایی شد.

به گزارش ایلنا در قم، آیت‌الله سید محمد حسینی‌قزوینی امروز در مراسم رونمایی از نرم‌افزار جامع روایان حدیث که در موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) در قم برگزار شد، اظهار کرد: این موسسه سال ۱۳۷۰ زیر نظر آیت‌الله خزعلی(ره) آغاز به کار کرد و ادامه فعالیت این موسسه در حال حاضر زیر نظر آیت‌الله مقتدایی است.

او با بیان اینکه از فعالیت موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) بیش از ۲۰ سال می‌گذرد، تصریح کرد: این موسسه توانسته در پاسخگویی به شبهات به‌خوبی بدرخشد و قابل اذعان است که سایت این موسسه تحقیقاتی به‌عنوان قوی‌ترین و موثرترین سایت در زمینه رد افکار و پاسخگویی به شبهات وهابیت است.

مدیر موسسه علمی و تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) ادامه داد: سایت موسسه تحقیقاتی ولی‌عصر(عج) در موتور جست‌و‌جوگر گوگل در هفت سال اخیر جزو پربازدیدترین‌ها محسوب می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌قزوینی با اشاره به اقدامات موثر این موسسه در راستای پاسداشت حرمت اهل‌بیت(ع)، گفت: ۱۰ نرم افزار توسط این موسسه نسبت به ائمه اطهار (ع) تدوین و طراحی شده است.

او با اشاره به طراحی نرم‌افزاری در ارتباط با حضرت‌علی(ع) بیان کرد: این نرم‌افزار که « درّ نجف» نام دارد با رویکرد پاسخگویی به تمامی شبهات در حوزه امامت پاسخ داده شده است.

مدیر موسسه علمی و تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) همچنین از طراحی کتابخانه دیجیتالی با ۷۰۰ عنوان و بیش از ۱۰۰ هزار ریز موضوع خبر داد و گفت: ۶۰۰ عنوان مقاله نیز پیرامون نهج البلاغه، داستان، انیمیشن، قطعات شعر و ... در این کتابخانه دیجیتالی وجود دارد.

آیت‌الله حسینی قزوینی بهترین و جامع ترین نرم افزار را در راستای پاسداشت مقام امامت حضرت علی (ع) بر شمرد و گفت: تمام نرم‌افزارهایی که در راستای حرمت اهل‌بیت(ع) از سوی این موسسه طراحی و تدوین شده توانسته در همایش‌های بین‌المللی رتبه برتر را کسب و هدایای گوناگون و تندیس‌های مختلف دریافت کند.

او با معرفی یکی از نرم‌افزارهایی که توانسته رتبه‌های برتر کشور را کسب کند، گفت: این نرم‌افزار که «درحریم کوثر» نام دارد ۲۵۰ شبهه را پیرامون حضرت‌زهرا (س) به‌صورت مفصل پاسخ داده است.

مدیر موسسه علمی و تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) همچنین از طراحی کتابخانه دیجتالی با ۲۲۰ عنوان کتاب و ۳۳۰ مقاله و معرفی ۲ هزار کتاب در ارتباط با حضرت‌زهرا(س) خبر داد و گفت: زندگینامه کامل حضرت‌زهرا(س) و ۲۵۰ تصویر در بخش گالری تصاویر و لیست کاملی از سایت‌ها، وبلاگ‌ها و معرفی تمام نرم‌افزارهایی که در ارتباط با حضرت‌زهرا (س) به تولید رسیده در این کتابخانه دیجیتال وجود دارد.

آیت‌الله حسینی‌قزوینی اضافه کرد: دستیابی به نرم‌افزارهای این موسسه در سایت موسسه حضرت ولی‌عصر(عج) وجود دارد و روی این نرم‌افزارها قفل وجود ندارد و در صورتی که بهایی برای آن در نظر گرفته شده باشد کمتر از قیمت این نرم افزار است.

او با تاکید بر اینکه نرم افزارهای موسسه علمی و تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) قبل نصب روی ویندوز و اندروید است، عنوان کرد: جست‌وجو در این نرم افزار به‌صورت ثانیه‌ای است که کار را برای کابران آسان کرده است.

 مدیر موسسه علمی و تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) ادامه داد: جدیدترین نرم‌افزارهای این موسسه که با موضوع اهل‌بیت(ع) و نماز در همایشی که به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شد، شرکت کرده بود توانست رتبه نخست در بارگذاری این نرم افزارها در ویندوز، اندروید و وبسایت را دریافت کند.

آیت‌الله حسینی‌قزوینی با بیان اینکه در حوزه رجال و حدیث‌شناسی ابتکار و خلاقیت خاصی از سوی موسسه  علمی و تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) صورت گرفته، خاطرنشان کرد: نرم‌افزاری در حوزه راوی‌شناسی طراحی شده که برای تدوین آن زمانی ۱۵ ساله  و ۱۵۰ هزار روزساعت صرف شده است.

او با تاکید بر اینکه ۱۴ هزار راوی شیعه در این نرم افزار مورد بررسی قرار گرفته، گفت: این اقدام در ۱۴ قرن گذشته بی‌نظیر است و کتاب آیت‌الله خوئی که در این زمینه به عنوان مرجع به شمار می‌رود بیش از ۵ هزار راوی را مورد بررسی قرار نداده در حالیکه این نرم‌افزار ۱۴ هزار و ۲۵۰ راوی را مورد بررسی قرار داده است.

مدیر موسسه علمی و تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) اضافه کرد: جست‌وجو در این نرم افزار به صورت پیشرفته و در صفر ثانیه صورت می‌گیرد.

او با تاکید براینکه نباید بنشینیم تا فساد عقیدتی در جامعه فراگیر شود، گفت: این مسئله در جامعه ما یک معضل است که تا زمان فراگیر نشدن برخی مسائل دنبال رفع آن نیستیم.

آیت الله حسینی‌قزوینی با اشاره به شخصیتی که چندی است خود را فرزند امام‌زمان(ع) معرفی می‌کند، یاد آور شد: این شخص که «احمد بن الحسن» نام دارد به‌صورت خاص در کشورهای عراق، ایران، کویت و امارات فعال است و مریدانی خاصی نیز دارد. افرادی ساده‌لوح که دانش چندانی ندارند به مریدان این شخص اضافه شدند تا جایی‌که برخی طلاب و دانشجویان به این سمت جذب شدند.

او از بسترسازی در برخی هیات‌ها برای باورپذیری افکار و سخنان «احمد بن الحسن» گفت: مبلغانی برای این فرد در محافل مختلف به تبلیغ می‌پردازد و می‌گویند این شخص برای فراهم کردن زمینه ظهور آمده است.

آیت‌الله حسینی‌قزوینی از فعالیت این موسسه در زمینه پاسخگویی به شبهاتی که فرزند دروغین امام زمان(عج) مطرح کرده، خبر داد و بیان کرد: بنا به توصیه آیت‌الله اعرافی مقرر شده کتابی در زمینه پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی این شخص به‌صورت صریح و محکم تدوین و در سراسر کشور منتشر شود.

مدیر موسسه علمی و تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) ادامه داد: «احمد بن الحسن» معتقد به ختم نبوت نیست و می‌گوید من یکی از پیامبران هستم و نه تنها حضرت‌مهدی(عج) رسالت دارد بلکه وکلای ایشان نیز رسالت دارند که این مسائل کفر است.

او با تاکید بر اینکه ما به‌صورت خصوصی یا عمومی یا علنی حاضر به مناظره با مریدان «احمد بن الحسن» هستیم، خاطرنشان کرد: این افراد سودجو دنبال افرادی می‌روند که دانش چندانی ندارند و با بیان خواب‌های دروغین شخصیت و اعتقادات این فرد را صحه می‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز