خبرگزاری کار ایران

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مطرح شد:

واکنش شهردار ارومیه به تخریب محل سکونت 3 معلول/ عذرخواهی می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۱۳

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی شهردار ارومیه به تخریب منزل سه معلول در این شهرستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز شهردار ارومیه به همراه مدیریت اداره بازرسی، مدیر منطقه دو شهرداری و رئیس سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری جهت بررسی علل تخریب ساختمان مسکونی واقع در شهرک ایثار حضور یافت و مذاکراتی در محل فوق انجام و با سازنده ساختمان گفت وگو و در نتیجه توضیحاتی را برای عموم مردم جهت شفافیت موضوع ارائه داد.
 
 محمد حضرت پور ، شهردار ارومیه با بیان اینکه ساختمان تخریب شده شهرک ایثار طی روز گذشته در مسیر خیابان 16 متری واقع شده بود، بیان کرد: بخش عمده این زمین که قبلا تفکیک شده بود در مسیر واقع شده و در حدود 60 متر از این زمین باقی مانده بود که با اجرای عملیات ساخت و ساز در ادامه مسیر 16 متری  مشکلاتی را به ویژه برای ساکنان همجوار که مجوز قانونی برای ساخت اخذ کرده بودند، ایجاد می کرد.
 
وی انجام ساخت و ساز در این محدوده  را غیرقانونی دانست و گفت: مدیریت شهری برحسب وظیفه قانونی که دارد در موارد تخلف با ساخت و ساز غیرمجاز مقابله می‌کند و ابتدا بر اساس قانون، یا خودشان اقدام می‌کنند یا از طریق کمیسیون ماده 100 حکم تخریب گرفته می شود و یا شهرداری منطقه گزارش تخلف را به مدیریت املاک جهت تملک زمین ارائه می دهد.
 
شهردار ارومیه افزود: هر چند کار ماموران مدیریت شهری در چارچوب انجام وظایف‌شان بود اما می‌توانستند  بهتر از این عمل و با سعه صدر اقدام کنند و قطعا با ماموران خاطی برخورد می شود.
 
وی با بیان اینکه آنچه که مورد آزرده خاطرشدن مردم عزیز شد و تصاویری از یک مادر با فرزندان معلولش در شبکه‌های مجازی منتشر شد باید گفت که ساختمان تخریب شده خالی از سکنه بود و کسی در آن سکونت نداشت.
 
حضرت پور ادامه داد: بر اساس گفته همسایگان، این خانواده در زمان تخریب در ساختمان مسکونی همجوار بودند که بعد از تخریب فرزندان معلول از پارکینگ منزل همسایه توسط پیمانکار متخلف به محل یاد شده برده و عکس‌هایی جهت نشر در شبکه های مجازی گرفته می‌شود که عملا رفتار این شخص غیر اخلاقی است و باید رسیدگی شود.
 
شهردار ارومیه ضمن عذرخواهی از مردم، خاطرنشان کرد:  قطعا از این خانواده عزیز  دلجویی صورت خواهد گرفت و زمینی را در مقابل این زمین که امکان ساخت و ساز در آن وجود ندارد برای عوض کردن در نظر خواهیم گرفت و پروانه آن نیز به صورت رایگان اعطاء خواهد شد و برای ساخت ساختمان مسکونی نیز کمک‌های لازم از طرف خیرین و بهزیستی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز