خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد:

14 هزار زن سرپرست خانوار البرزی مددجوی کمیته امداد هستند/ اغلب زنان مددجو مهاجران 28 استان دیگرند

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۹۵۵

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: 25 درصد از 14 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد البرز، مطللقه هستند که از سایر استانها وارد البرز شدند.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی فرد در نشست مشورتی مشاوران امور بانوان ادارات کل استان البرز ضمن اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه‌های استان در جهت‌رفع مشکلات و معضلات زنان سرپرست خانوار البرزی، گفت: کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک نقدی معیشت و یارانه، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، اعزام به سفرهای زیارتی، حمایت مالی و معنوی از ازدواج مجدد، کمک به درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، جزو مهم‌ترین بخش‌های بسته خدماتی زنان سرپرست خانوار است.

وی با بیان اینکه ادارات و نهادهای استان بر اساس مأموریت ذاتی خود، امکاناتی دارند که می‌تواند در اختیار زنان سرپرست خانوار نیازمند قرار بگیرد، افزود: 14 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد البرز از بسته خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

محمدی فرد با اعلام اینکه 25 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد، مطلقه هستند، افزود: استفاده از ظرفیت فضاهای آموزشی دستگاه‌های فرهنگی در جهت ایمن‌سازی زنان سرپرست خانوار از آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه هم ‌اکنون زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در البرز از 28 استان کشور به شهرهای استان البرز مهاجرت کرده‌اند، گفت: هم‌افزایی با مشاوران بانوان دستگاه‌های استان برای ایجاد پویش‌های اجتماعی حمایت از زنان سرپرست خانوار، راه‌اندازی مرکز نیکوکاری بانوان و انعقاد پیمان‌نامه حمایت با مشاوران امور بانوان ادارات استان البرز جزو مصوبات این نشست بود.

وی رفع موانع موجود در امورات اداری مرتبط با زنان سرپرست خانوار از سوی مشاوران امور بانوان مستقر در دستگاه‌های استان را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه زنان سرپرست خانوار به دلیل مواجهه با مشکلات متعدد در زندگی و به دوش‌کشیدن بار تأمین معیشت خانواده به لحاظ روحی شکننده و حساس هستند، مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها می‌توانند در روان سازی امورات مختلف زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد، این نهاد را یاری کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری البرز در این نشست با استقبال از طرح "مفتاح الجنه" کمیته امداد و سرکشی به زنان سرپرست خانوار البرزی، گفت: در بازدید از منازل بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد با مشکلات این قشر از نزدیک آشنا شدیم و برای رفع مشکلات آنان به یاری دستگاه‌های استان نیاز داریم و در این بین مشاوران امور بانوان  پل ارتباطی ما هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز