خبرگزاری کار ایران

تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی اردبیل در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۸۱۰

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز تشدید می‌شود.

به گزارش ایلنا، صادق صالحی گفت: همزمان با ایام نوروز و با توجه به افزایش تقاضا برای تأمین فرآورده‌های خام دامی و نیز ورود میهمانان و مسافران نوروزی ، طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با ساماندهی 12 اکیپ ثابت و سیار در قالب 25 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی از 26 اسفند تا 15 فروردین سال آینده اجراء می شود.

وی افزود:  با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در جهت ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی این اداره کل با تعامل و همکاری سایر دستگاههای اجرائی استان  از جمله ائمه جمعه و جماعات ، استانداری ، فرمانداری‌ها ، شهرداری‌ها ، جهاد کشاورزی ، دانشگاه علوم پزشکی و ... تمهیداتی را برای این مهم در نظر گرفته است.

صالحی با اشاره به آماده‌باش اداره کل دامپزشکی استان و بازرسی بهداشتی از همه مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی افزود:  ستادهای استانی و شهرستانی با بهره گیری از کلیه امکانات و تجهیزات در اداره کل و شهرستانها تشکیل شده است.

این مقام مسئول در دامپزشکی با بیان اینکه در این ایام میزان تقاضا برای تأمین فرآورده های خام دامی و گوشت قرمز و سفید افزایش می یابد از عموم مردم خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی و از مراکز معتبر و مورد تائید دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید حتماً به تاریخ تولید ، انقضاء ، مهر بهداشتی دامپزشکی و لیبلی که بدین منظور روی لاشه های دامی استحصالی از کشتارگاهها الصاق می شود دقت لازم و کافی داشته باشند..

وی همچنین از ضبط و معدوم سازی نزدیک به 119 تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم ،غیربهداشتی و تاریخ منقضی در این مدت خبر داد.

به گفته وی کشتارگاه‌های دام و طیور ، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی ، کارگاههای فرآوری و بسته بندی ، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها ، فروشگاهها و مراکز عرضه اعم از قصابیها ، مرغ فروشیهاو ماهی فروشیها ، رستورانها ، کترینگ ها  از جمله مراکزی هستند که در این ایام تحت کنترل و نظارت بهداشتی خواهند بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز