خبرگزاری کار ایران

نجفی در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی:

اگر نیازهای مردم برآورده شود، اعتراض خیابانی نخواهیم داشت/ به مردم دروغ نگوییم

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۹۳۴

جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی با دو دستور جلسه "اعلام نتایج عملکرد دستگاههای اجرایی بر اساس برنامه های صیانت در حوزه حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب" و "تبیین بازرسی ستاد صیانت در ایام نوروز" با حضور استاندار البرز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی، گفت: رئیس دولت همیشه در این بخش تاکید ویژه دارند و حتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 92، معتقد بودند حقوق مردم از آنان صلب شده و افرادی این شرایط را ایجاد و برخی به آن دامن زدند. 

نجفی با عنوان اینکه حقوق شهروندی نه تنها وظیفه دولت که به همه قوا مربوط می شود، گفت: اگر خوب عمل شود اعتراضات خیابانی نخواهیم داشت چراکه بیشتر شکایت‌ها مردمی ناشی از بی عدالتی و فراهم نشدن حقوق و کرامت انسانی است.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت زنان و جوانان  در جایگاه‌های مدیریتی  گفت: از جوانان انتظار دارم جدی باشند و مدیران با شناسایی جوانان مستعد از آنها در جایگاه مناسب استفاده کنند.

نجفی ادامه داد: ریشه آسیب‌های اجتماعی برگرفته از مسئله نادیده انگاشتن مطالبات مردمی و عدم تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی است. بارها شاهد بودیم اگر ارباب رجوع را تکریم کردیم و حرف هایشان را شنیدیم، رضایت مردم جلب می شد لذا باید با مردم صادق بود و به آنها دروغ نگفت. 

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در این مدت در ستادهای مختلف استانی صورت گرفته اما عده‌ای این زحمات را نمی‌بینند، گفت: ما تلاش می‌کنیم این عملکرد را منعکس کنیم و در ارزیابی و عملکرد سالانه خود کارنامه کاری را شاخص تلاش خود می‌دانیم.

 

ارائه خدمات نوروزی

طبق گزارش مسئول ستاد حقوق شهروندی، در حوزه برنامه نوروز بر اساس دستور ابلاغی از طرف قائم مقام وزیر کشور، هر ساله برنامه جمعیت خدمات رسانی به مسافران نوروزی اعلام می شود. طی 15 روز گذشته شاخص‌ها اعلام شده و به فرمانداری ابلاغ شد که بر اساس دستور وزارت کشور از 24 اسفند سال جاری تا 20 فروردین 97، تمام دستگاه‌های مسئول خدمات رسان، بازرسی و نظارت را در جهت خدمات رسانی و خدمت به مردم در راستای حقوق شهروندی، اجرا کنند.

براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان؛ تمام بیمارستان‌های استان البرز در ایام نوروز فعال و تیم‌های بهداشتی نیز در طول یک ماه اخیر کار خود را با  دو برابر ظرفیت انجام می دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز