خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاح مرکز غربالگری معتادان، مطرح شد:

مرکز ماده 16 البرز یک اولویت است/ زیباسازی شهر با ساماندهی معتادان متجاهر

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۰۰۴

مرکز غربالگری و ساماندهی معتادان با حضور استاندار البرز، فرمانده نیروی انتظامی و مدیرکل بهزیستی استان البرز، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل بهزیستی استان البرز امروز در مراسم افتتاح مرکز غربالگری معتادان، گفت: حمایت دولت باعث شده در زمینه کنترل و حمایت مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی، شاهد اتفاقات خوب باشیم. 

داریوش بیات نژاد، ادامه داد: با اعتبار 280 میلیونی، مستمری مددجویان بهزیستی 3.5 برابر افزایش یافته است.

بیات نژاد، گفت: 20 کمپ برای درمان معتادانی که درگیر این بیماری هستند آماده هستند و طبق آمار بهزیستی 140 مرکز آمار تا کنون به دو هزار معتاد، خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: لازم است سایر دستگاه‌ها در حمایت از مرکز بهزیستی، حمایت و همیاری موثری را در درمان معتادان داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز، گفت: مرکز ماده 16 در حال حاضر برای استان به سرانجام نرسیده و این امر یک اولویتی است که مورد توجه مدیران خصوصا استاندار البرز است.

 

راه اندازی مرکز ماده 16، اولویت است

استاندار البرز در ادامه این مراسم گفت: اتفاقی که امروز در بحث مواد مخدر مردم را گرفتار کرده است، صدمه ای است که از همجواری کشورهای همسایه، دچار می شویم چراکه مافیایی این تجارت با ضربه زدن به فرهنگ در صدد رونق کسب و کار خود هستند.

محمدعلی نجفی افزود: نیروی انتظامی در این راستا شهدایی اهدا کرده است و لازم است سازمان بهزیستی با توجه به اهمیت این موضوع، غربالگری را با جدیت دنبال کنند.

وی با عنوان اینکه شهر با معتادان زیبا نخواهد بود، ادامه داد: زمانی که آسیب بزرگ اجتماعی، جامعه را گرفتار می کند این ساماندهی یک ضرورت است بنابراین همکاران که درگیر این موضوع هستند باید بدانند این وظیفه یکی از موارد مهمی است که باید پیگیری شود.

استاندار با تاکید مجدد بر مرکز غربالگری ماده 16، گفت: این امر جزو کارهای اصلی استان است و فراتر از این اقدامات است و با توجه به اینکه اعتبارات آنرا دادستان پیگیری می کند لازم است این مهم در اولین روزهای سال جدید، انجام شود.  

 

زیبایی معابر شهر با ساماندهی معتادان

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز امروز در حاشیه افتتاح مرکز غربالگری معتادان البرز، گفت: راه اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر و ساماندهی آنها منجربه زیبا شدن شهر می شود. عدم ساماندهی بیماران وابسته به مواد مخدر منجربه زشت شدن چهره شهر و ناامنی می شود.

سردار عباسعلی محمدیان با عنوان اینکه معتادان سرگردان در فصل سرما و گرما دچار آسیب می شوند، گفت: نیروی انتظامی استان البرز آمادگی لازم را برای همکاری و سامان دادن و جمع آوری معتادان متهاجر دارد.

وی با اشاره به وظیفه نیروی انتظامی در پاکسازی معابر و اماکن معتادان متجاهر، گفت: پیش از این، جمع‌آوری معتادان در استان البرز انجام شده بود اما با توجه به اینکه محل نگهداری و درمانی برای آنها وجود نداشت، تحویل کمپ شخصی از طریق دستگاه قضایی، معرفی می شدند.

سردار محمدیان گفت: با توجه به ضرورت احداث کمپ معتادان متجاهر، امروز یک مرکز نگهداری بیماران، مهیا شده است و نیروی انتظامی آمادگی دارد تا ظرف یک هفته معتادان متجاهر استان را جمع‌آوری کند ولی مرکز غربالگری باید آمادگی پذیرش آنها را داشته باشد که دیگر افراد بیمار و بی خانمان دچار آسیب نشوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز