خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس کشور اعلام کرد:

مصدومیت بیش از 2 هزارنفر درحوادث چهارشنبه‌سوری/ کاهش 30 درصدی مصدومان در کشور/ وقوع 160 مورد حادثه در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۷۲

رئیس اورژانس کشور گفت: مصدومان چهارشنبه سوری در کشور نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

 به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند با تاکید بر کاهش تلفات نسبت به سال‌های گذشته گفت: شب گذشته دو هزار و 82  مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی مصدومین مواجه بودیم.
 
به گفته رئیس اورژانس کشور همچنین مصدومان بستری شده امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است. مصدومیت و مصدومان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم کمتر بوده و فوتی‌ها هم کاهش پیدا کرده است. در تهران هم ۵۳۲ مصدومیت گزارش شده است.
 
وی افزود: با توجه به حضور گسترده و فعال نیرو‌های امدادی در سطح کشور و حضور متخصصان در مراکز درمانی، مصدومان در ابتدا به اولین مرکز مراجعه کردند و لذا مصدومین بین همه مراکز توزیع شدند و کیفیت خدمات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.
 
مصطفی ده مرده‌ای، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری نیز با بیان اینکه امسال ۵۲ مصدوم به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۷ نفر بستری شدند و فقط حال یک نفر وخیم است و بقیه نیز سرپایی مداوا شده‌اند.
 
وی افزود: شدت سوختگی‌ها از یک  تا ۹۵ درصد بوده است و بیشتر آسیب‌ها به دست و صورت وارد شده است.
 
 مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اجرای 160 ماموریت آتش نشانان پایتخت در شب چهارشنبه سوری امسال، اظهار داشت: شمار حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال نسبت به زمان مشابه سال قبل به طور چشمگیری کاهش داشت.
 
وی افزود: خوشبختانه حوادث مهمی که آتش نشانان در آن به انجام عملیات گسترده خاموش کردن آتش و امداد و نجات بپردازند بسیار محدود بود و کاهش قابل توجهی داشت.
 
داوری در مورد آتش سوزی تصرفات مختلف در این شب اظهار داشت: 160 مورد آتش سوزی‌ها شامل آتش‌سوزی‌های منازل مسکونی، اماکن تجاری، فرهنگی، ضایعات، وسائل نقلیه، فضاهای سبز و سطل‌های مکانیزه بود و در این میان دو مورد نیز توسط آتش نشانان و با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری تعداد زیادی ترقه که در منزل مخفی کرده بودند، اقدام و معدوم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز