خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری اصفهان پیش‌بینی کرد:

میزبانی از ۲.۵ میلیون مسافر نوروزی/ آغاز فعالیت‌های ستاد نوروزی از ۲۸ اسفند

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۷۷

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز از ۲۸ اسفند ۹۶ آغاز و ۱۳ فروردین ماه به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حیدر قاسمی پیش‌ازظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که برنامه‌ریزی خود را از دو ماه قبل شروع کردند تا استقبال خوبی از مسافران نوروزی و شرایط ایده آل برای همشهریان اصفهانی به عنوان میزبان فراهم آورند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز بخش بزرگی از سفرها به شهر اصفهان انجام و حدود ۲۰ درصد هم در شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد که البته ساماندهی سفرها در شهرستان‌ها آسان‌تر است.

معاون خدمات شهری شهردار عنوان کرد: آموزش و پرورش و نیروی انتظامی نیز با شهرداری اصفهان همکاری می‌کنند، اما عمده برنامه‌ریزی‌ها و هزینه‌کردها توسط مدیریت شهری اصفهان انجام می‌گیرد.

وی افزود: ۱۰ کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، اصناف و اسکان، بازرسی و ارزیابی، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و تفریحی، قضایی و انتظامی و ایمنی و حوادث، امنیت و حراست در ستاد نوروزی شهرداری اصفهان فعال هستند، البته مدیران مناطق نیز به عنوان روسای ستاد مناطق وظیفه هماهنگی و ارائه خدمات را به مسافران برعهده دارند.

قاسمی ادامه داد: در گذشته چهار ستاد هدایت وجود داشته و امسال پنج ستاد هدایت در ورودی‌های شهر اصفهان در محور اصفهان- یزد، خوراسگان، اصفهان- شیراز، تیرانچی، منطقه ۱۲ و اتوبان فرزانگان پیش‌بینی شده است، زیرا ۶۰ درصد مسافران که به اصفهان وارد می‌شوند برای اسکان خود از قبل برنامه‌ریزی نکرده و ممکن است دچار سردرگمی بشوند و برای مسئولان شهری نیز مشکلاتی را ایجاد کنند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: تلاش داریم مسافرانی که در ساعات پایانی شهر به اصفهان سفر می‌کنند در مبادی ورودی شهر نظیر خمینی‌شهر، شاهین شهر و برخوار اسکان موقت پیدا کنند.

پیش‌بینی اسکان ۱۶۰ هزار مسافر شب خواب

وی اضافه کرد: آمار دقیقی از سفر گردشگران به اصفهان وجود ندارد، اما در سال‌های گذشته بین دو تا دو و نیم میلیون مسافر به شهر اصفهان سفر کردند، بنابراین پیش بینی می‌شود امسال نیز همین آمار مسافر را در اصفهان داشته باشیم، این عدد شامل افرادی که حتی چند ساعت در اصفهان توقف داشته باشند نیز می شود.

پیش بینی ۵ بستر اسکان برای مسافران نوروزی

قاسمی با بیان اینکه اسکان ۱۶۰ هزار مسافر شب خواب در اصفهان پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: اولویت نخست اسکان مسافران، هتل‌ها و مهمانپذیرها و اولویت دوم فضاهای آموزش و پرورش و خانه‌های دانشجویی، اولویت سوم است، منازل استیجاری و کمپین روباز باغ فدک در شمال اصفهان هم در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به منظور تأمین امنیت و آرامش بیشتر مسافران و در صورت سردی هوا و بارش باران، مسافران ساکن در باغ فدک را در سالن‌های ورزشی اسکان خواهیم داد.

قاسمی با بیان اینکه ورودی شبانه روزی باغ فدک، دو هزار و ۵۰۰ خودرو است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برای مسافران طی این ایام در باغ فدک پیش‌بینی شده است، همچنین ۱۵ غرفه برای فروش اقلام مورد نیاز مسافران راه اندازی شده و پلیس، آتش نشانی، اورژانس، امداد خودرو و بانک شهر نیز در این باغ حضور خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به جلوگیری از فعالیت کلید به دستان که به صورت غیرقانونی اقدام به اجاره منازل خود می‌کنند، گفت: کلید به دست‌ها در همه شهرها ممکن است وجود داشته باشند، اما این افراد در اصفهان ساماندهی شده و روپوش‌هایی از طرف اتحادیه مشاوران املاک در اختیار این افراد قرار می‌گیرد در واقع آنها به نوعی راهنمایان گردشگران برای اسکان هستند.

قاسمی گفت: ۱۰۰ واحد صنفی در این زمینه نیز فعال هستند و شهروندان می‌توانند برای اجاره منازل خود به این واحدهای صنفی مراجعه کنند.

میزبانی از ۲.۵ میلیون مسافر نوروزی/ آغاز فعالیت‌های ستاد نوروزی از ۲۸ اسفند

به دنبال حذف نازیبایی‌های شهر هستیم

وی با تاکید بر لزوم زیباسازی شهر اصفهان افزود: توجه به پاکیزگی همواره در شهر وجود داشته، البته در ایام نوروز انتظار بالاتری وجود دارد و ما نیز با درک این انتظار بر اساس همان سنت دیرینه خانه تکانی از دو هفته پایانی سال نظافت و سبزینگی را بیشتر مد نظر قرار داده ایم.

قاسمی عنوان کرد: زیباسازی تنها ایجاد عناصر جدید در شهر نیست، بلکه امسال حذف نازیبایی‌های شهری نیز در اولویت قرار دارد، البته اصفهان عناصر زیبای متعددی دارد.

استقرار ۳۰ کیوسک اطلاع رسانی در سطح شهر

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد خدمات سفر نوروزی از ۲۸ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: نصب ۳۰ کیوسک اطلاع رسانی در سطح شهر برای راهنمای مسافران پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده خط یک مترو تا ۲۵ اسفند به اتمام برسد، گفت: ناوگان اتوبوسرانی نیز برای تردد آسان شهروندان نیز پیش‌بینی های لازم را انجام داده و قرار است به منظور تامین رفاه مردم و تعدیل ترافیک به خصوص در مرکز شهر پارکینگ‌های فضاهای آموزشی را نیز در خدمت مسافران قرار دهد.

قاسمی گفت: یکی از نقاط ضعف خدمات سفر در سال های گذشته کمبود سرویس بهداشتی بود، اما امسال با هماهنگی‌های انجام شده، مساجد شهر تا ساعت ۲۳ باز خواهند بود تا افراد بتوانند ضمن اقامه نماز از سرویس های بهداشتی آن نیز استفاده کنند.

وی افزود: در سال گذشته ۲۰۷ سرویس بهداشتی ثابت داشتیم که امسال به ۲۲۴ عدد رسیده و ۱۸ دستگاه سرویس بهداشتی سیار هم در سطح شهر نصب خواهد شد، البته ۷۴ درصد از مسافران، ارائه خدمات سرویس بهداشتی را بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند، تعداد نیروهای خدمات شهری را در این ایام افزایش دادیم تا کمتر شاهد آسیب‌های حوزه شهری باشیم.

قاسمی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی نیز در ارتباط با مباحث آموزش شهروندی و مدیریت پسماند نیز در مبادی شهر به مسافران اهدا می شود.

هدایت مسافران در مبادی ورودی شهر

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: ورودی شمال شهر اصفهان، پر ترافیک ترین ورودی شهر است که برای رفع آن ستاد خدمات سفر در خیابان کاوه حذف شد و سعی داریم برخی از مسافران را به سمت شرق و غرب اصفهان هدایت کنیم، دوچرخه سوارانی نیز مشخص شده‌اند تا مسافران را بهتر به مکان‌های مورد نظر هدایت کنند.

وی اضافه کرد: نرم افرازی توسط کمیته اطلاع رسانی شهرداری اصفهان تهیه شده تا به وسیله جی. پی. اس مسافران بتوانند مسیرهای مورد نظر خود را پیدا کنند.

قاسمی گفت: سامانه ۱۳۷ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار داشته و به صورت شبانه روزی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به ارائه خدمات می پردازند.

وی با بیان اینکه در ستادهای خدمات سفر نیز اینترنت پرسرعت رایگان نیز در اختیار شهروندان خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی‌های سال گذشته، مشکل کمبود تابلوهای ترافیکی را نیز رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جلساتی نیز در ایام نوروز برای هماهنگی بیشتر با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل می‌شود و ارزیابی نیز از ارائه خدمات به مسافران انجام خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سفر مسافران را به عنوان یک فرصت قلمداد می‌کنیم، زیرا با ارایه خدمات مختلف به مسافران می‌توان زمینه جذب گردشگر بیشتر به اصفهان را فراهم و رونق اقتصادی شهر را شاهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز