خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آتش نشانی دزفول به ایلنا خبرداد:

12 مصدوم در حوادث چهارشنبه‌سوری دزفول/ گلایه از برخی رقتارها نسبت به آتش‌نشانان

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۸۳

مدیرعامل آتش نشانی دزفول از 8 فقره آتش سوزی به همراه 12 مصدوم در دو روز گذشته و در حاشیه چهارشنبه سوری پایان سال خبر داد.

عبدالحسین معظم فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طی دو روز گذشته و در حاشیه مراسم چهارشنبه‌سوری 8 بار زنگ حریق سازمان بصدا درآمد که در این حوادث متاسفانه 12 نوجوان حدودا 16 ساله ازجمله یک کودک 8 ساله بشدت مصدوم شدند.
 
وی گفت: علیرغم اطلاع رسانی توسط رسانه‌های جمعی (رادیو)، هشدارها و خطرات استفاده از مواد محترقه توسط سایت‌های خبری، فضای مجازی تلگرام، واتس آپ، نصب بنرهای هشدار پرتابل و بیلبوردهای سطح شهر و آموزش بصورت حضوری در مدارس از پایه ابتدایی تا دوره متوسطه دوم، متاسفانه شاهد حوادث تلخی همچون تخلیه چشم ، قطع عضو و سوختگی با درصد بالای تعدادی از نوجوانان شهرمان بودیم که نه تنها خستگی آتش نشانان را دو چندان کرد بلکه باعث شد تا با خاطری مکدر این شب پر استرس را به پایان رسانند.
 
معظم فر با بیان اینکه تعداد حوادث چهارشنبه سوری امثال از سال گذشته کمتر بود عنوان کرد: متاسفانه در این حوادث بیشترین آمار مصدومین در سه حادثه انفجارمواد محترقه (اکلیل سرنج) را به خود اختصاص دادند که منجر به خسارات و مصدوم شدن تعدادی از همشهریان شد.
 
مدیر عامل آتش نشان دزفول ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌هایی که با رعایت اصول ایمنی اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری بی خطر کردند، از خانواده‌هایی که با سهل‌انگاری و عدم نظارت بر رفتار کودکان و نوجوانان در این چند روزه ،باعث رخ دادن اتفاقاتی نظیر اتفاقات ذکر شده بالا شدند، بشدت انتقاد کرد و افزود انتظار ما از خانواده‌ها و شهروندان محترم خصوصا در شب چهارشنبه سوری و ایام تعطیلات نوروز، نظارت مستقیم بر رفتارها و اقدامات مشکوک کودکان و نوجوانان است و همچنین در مواجه با مواردی نظیر (ساخت ترقه های دست ساز و ...) ضمن حفظ خونسردی با سامانه 125 تماس حاصل کرده و با مشاوره گرفتن از کارشناسان آتش نشانی از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.
 
 معظم فر در پایان ضمن تشکر از تمامی پرسنل آتش نشانی، شهرداری، اورژانس، بسیج، نیروی انتظامی ، پلیس راهور و تمامی نیروهای امدادی شهرستان دزفول ، از برخورد بعضی از همشهریان با خادمین ۱۲۵، در پرتاب سنگ، ترقه و اشیاء به سمت آتش‌نشانان و خودروهای آتش‌نشانی ابراز تاسف‌کرد و افزود: اموال و خودروهای آتش‌نشانی متعلق به همه همشهریان است تا بتوانیم در مواقع نیاز در ارائه خدمات بهتر از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز