خبرگزاری کار ایران

شهردار قم:

اجرای برنامه‌های مختلف در قم نیازمند تعامل است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۴۶۴

شهردار قم تاکید کرد که مباحث مرتبط با انتخاب شهرداران و اختیارات شوراهای‌شهر در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در نشستی با اصحاب رسانه که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه سال ۹۶، نخستین سال برنامه قم ۱۴۰۰ بود، اضافه کرد: شهردارهای‌ها و مجموعه‌های مختلف در کشور در سال جاری با مشکلات اقتصادی روبرو بودند اما در شهر قم به شیوه مطلوب توانستیم به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال جاری به تصویب شورا رسیده بود که باید به این بودجه برسیم و تاکنون بیش از ۸۵ درصد از بودجه تحقق یافته است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۷ بر مبنای بودجه سال ۹۶ تدوین شد، مطرح کرد: جمع بودجه شهرداری، سازمان‌ها و ۳۰۰ میلیارد تومانی که برای قطار شهری درنظر گرفته رقمی بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود که برای سال آینده درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی سال آینده برای مدیریت شهری برنامه‌ریزی برای اجرای یک نظام پاسخ‌گویی مطلوب است، سرمایه اجتماعی برای شهرداری بسیار مهم است و بودجه‌های شهرداری توسط مردم تامین می‌شود به همین علت با یک نظام پاسخگویی مدون شده می‌توانیم بسیاری از معضلات و مشکلات را رفع کنیم.

وی به لوایح تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی در وضعیت شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: درآمدهای پایدار در اواخر ۹۵ مطرح شد و اکنون نیز در قالب یک طرح توسط مرکز پژوهش‌ها به مجلس ارائه شده است که این بودجه‌های پایدار در برنامه‌ریزی پایدار برای شهر قم و دیگر شهرها مؤثر است.

سقائیان‌نژاد از مالیات بر ارزش افزوده به‌عنوان یکی دیگر از درآمدهای پایدار یاد کرد و گفت: امیدواریم با تصویب لوایح موردنظر و پر شدن خلاهای قانونی بتوانیم چالش‌های سطح شهرها را به شیوه مطلوب رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مباحث مرتبط با انتخاب شهرداران و اختیارات شوراهای اسلامی شهر درحال بررسی است، مطرح کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم با افزایش اختیارات مدیریت شهری حرکت‌های جدیدی را در شهرها رقم بزنیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اتمام پروژه‌های ۹۶ در دستور کار شهرداری قرار دارد، عنوان کرد:‌ طرح تملک فاز پنج عمار یاسر مقداری اصلاح شده است و در سال آینده ۸۰ میلیارد تومان برای آن هزینه می‌شود و برای ادامه خیابان سمیه و مسیر سجادیه نیز ۱۰ میلیارد تومان، بلوار فردوسی حدفاصل گلستان تا پیامبر اعظم(ص) ۱۲ میلیارد تومان و ۵.۲ از خط یک مترو نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان درنظرگرفته شده است.

وی یادآور شد: برای پروژه خیابان امام خمینی ۱۰ میلیارد تومان، خرید ناوگان اتوبوس شهری ۱۰ میلیارد تومان، بازسازی ناوگان فرسوده ۱۳ میلیارد تومان و پل‌های عابر پیاده نیز ۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه پارک بزرگ هزار هکتاری زائر به‌عنوان یکی از پروژه‌های بلند مدت دنبال می‌شود، گفت: این پارک از بوستان کوثر تا کوه خضر نبی با تله سیژ و تله‌کابین احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه دریاچه مصنوعی بوستان غدیر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان احداث می‌شود، مطرح کرد: برای نیروگاه زباله‌سوز ۱۰ میلیارد تومان، پارکینگ چهل اختران ۵ میلیارد تومان و ساختمان شورای اسلامی شهر قم نیز ۲.۵ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

سقائیان‌نژاد یادآور شد: شهرداری‌های مناطق یک، دو، سه و هشت نیز طرح‌هایی را برای ساختمان اداری خود دارند که در صورت وضعیت بودجه‌ای مطلوب ۲۱ میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال جاری به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسیده بود که باید به این بودجه برسیم، تاکنون بیش از ۸۵ درصد از بودجه تحقق یافته است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ برنامه‌های مختلف فرهنگی را با محوریت ستاد نوروزی آغاز می‌‌کنیم، گفت: اجرای طرح‌های مختلف از جمله «قم‌گردی»، «شهر خوب، شهروند خوب»، احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی و مشارکت با مساجد و مجموعه‌های فعال فرهنگی در حوزه فرهنگی به شیوه مطلوب دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های مختلف در شهر قم نیازمند تعامل و انسجام است، اظهار کرد: دو پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی و زیرگذر شهید کریمی به مرحله قابل توجهی رسیده و قرار بود در سال جاری تکمیل شود اما با مشکلات تاسیساتی روبرو شدیم که امیدواریم با افزایش تعاملات و رفع چالش‌ها تکمیل می‌شود.

سقائیان نژاد با بیان اینکه بنده در شهر قم به دنبال مباحث سیاسی نیستم، عنوان کرد: هدف اصلی رضایتمندی مردم است به همین علت اجرای پروژه‌های مختلف را با این رویکرد به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز