خبرگزاری کار ایران

در نمایشگاه یک روزه صنایع دستی مطرح شد؛

عرضه صنایع دستی، کمک به اشتغال خانگی/توانیابان هنرمند را در کسب و کار دریابیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۵۰۸

نمایشگاه یک روزه صنایع دستی روز چهارشنبه آخر سال با حمایت شهرداری کرج در ساختمان شهیدان نژاد فلاح، برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور وحیدی، نائب رییس شورای شهر کرج در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی، گفت: ماموریت شورای شهر، اشتغالزایی نیست اما سیاست‌های شورای پنجم این است که فعالیت هایی که بتواند در حوزه اشتغال خانگی شهروندان، موثر باشد را دنبال کند.

وی افزود: بهترین ایده برای خانواده هایی که جویای کار هستند، صنایع دستی است و این نزدیکترین پل ارتباطی بین خانواده و جامعه است که درآمد نسبی را برای شهروندان ایجاد می کند.

وحیدی با یادآوری آموزش صنایع دستی در فرهنگسراها، اظهار داشت: باید بستری فراهم شود که کالاهای هنرمندان در معرض دید شهروندان قرار گیرد و شورا و شهرداری نیز با این هدف سعی خواهند کرد این امکان را فراهم کنند.

قائم مقام شورای شهر کرج، گفت: در این نمایشگاه حتی هنرمندانی حضور دارند که با توجه به محدودیت حرکتی، محصولات زیبایی را به نمایش گذاشتند که قابل ملاحظه است بنابراین شهرداری می تواند با تداوم اینگونه نمایشگاهها و یا احداث غرفه هایی مدت دار به شهروندان کمک کند تا بتوانند کالاهایی که تولید کرده اند را برای فروش عرضه کنند.

توانایی دستان هنرمندان در نمایشگاه، دیده شود

معاون سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری کرج در ارتباط با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی به خبرنگار ایلنا، گفت: یکی از کارهایی که هر ساله انجام می شود، اجتماع توانمندی های مربوط به حوزه‌های فرهنگسراها و خانه های فرهنگ است.

محسن برجی، اضافه کرد: خانه های فرهنگ بخشی از آموزش شهروندان در سنین مختلف را بر عهده دارند. هنرمندان بعد از فراگیری آموزش، محصولات و کالاهای خود را به معرض نمایش قرار می دهند که هم موفقیت خود را نشان داده و هم بتوانند درآمدزایی کنند و این مشارکت بین فرهنگسراهای دیگر نیز ممکن است اتفاق بیافتد.  

برجی به بازدید مسئولان شورای شهر اشاره کرد و گفت: آشنا شدن مسئولان و مدیران شهر و استان با دغدغه های هنرمندان که گاهی با محدودیت جسمی و حرکتی، فعالیت هنری خود را به خوبی انجام می دهند اتفاق خوبی است چرا که این افراد جز شنیدن صدایشان، توقع دیگری ندارند و این موضوع قابل ملاحظه است.

وی به توانمندی دستان هنرمندان اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از هدف برگزاری نمایشگاه، نشان دادن توانمندی دست هنرمندان و فارغ شدن از صنعت و تکنولوژی است و بخش اعظم کار این نمایشگاه، معرفی خلاقیت دستان هنرمند است و این واقعیت تداعی می شود که انسان، توانایی خاصی دارد که شاید دستگاههای صنعتی هم قادر به انجام آن نباشند.

برجی گفت: این نمایشگاه به فرهنگسراها کشیده می شود لذا در نظر داریم غرفه های دائمی فروش صنایع دستی مثل فرهنگسرای کوثر داشته باشیم که محصولات فروخته شود و در مجموع تصمیم داریم در فرهنگسراهای دیگر، خانه فرهنگ و خانه هنرمندان، مکانی برای ارایه محصولات هنرمندان شهر کرج فراهم شود.

توانیابان هنرمند را دریابیم

حسین قاسمی از جمله هنرمندانی بود که با وجود محدودیت حرکتی و علیرغم مناسب نبودن مکان نمایشگاه با وضعیت جسمانی، تابلوهای معرق خود را که همگی کار دستان توانایش بود در نمایشگاه عرضه کرده بود.

این هنرمند توانیاب که از سال 83 در رشته معرق، فعالیت می‌کند، یکی از عمده مشکلات خود را نداشتن محل مناسب برای تولید و عرضه محصولاتش عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه به جز شهرداری که چند نمایشگاه کوتاه مدت برای ما برگزار کرده است، دستگاه اجرایی دیگری، هیچ امکان و شرایطی را برای ارائه محصولات صنایع دستی ایجاد نکرده است.

قاسمی یادآور شد: اگر برای توانیابان هنرمند، امکان و شرایط ارایه محصولات و کالاهایشان فراهم شود، موجب اعتماد به نفس می شود؛ همچنین به عنوان کمک به کسب و کار، منبع درآمدی برایمان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز