خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش خبرداد:

اجرای زنده تولید صنایع دستی توسط صنعت‎گران در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۲۹

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: این پایگاه از یکم تا پانزدهم فروردین‎ماه 97 با اجرای زنده هنر سفال‎گری، تولید صنایع دستی توسط صنعت‎گران نوجوان و نیز تولید و عرضه مستقیم صنایع دستی میزبان گردشگران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ارسطو با اشاره به برنامه‎های پایگاه میراث جهانی شهرستان شوش در ایام نوروز 1397 اظهار داشت: این برنامه ها در ایام نوروز از حدود بیست روز پیش آغاز شد که در اولین گام آموزش راهنمایان گردشگری را در فاصله زمانی 13 تا 22 اسفندماه 96 در دستور کار قرار دادیم. 
 
وی افزود: هجدهم اسفندماه 96 جشنواره‎ای از غذاهای سنتی را در محوطه میراث جهانی شوش در حمایت از بیماران خاص برگزار کردیم و در پی آن نیز برنامه‎ای تحت عنوان به پیشواز نوروز توسط خردسالان شهرستان شوش در محوطه باغ‎موزه شهرستان اجرا شد. 

اجرای زنده تولید صنایع دستی توسط صنعت‎گران در ایام نوروز 
مدیر پایگاه میراث جهانی شوش با اشاره به سایر برنامه‎های این پایگاه برای ایام نوروز نیز گفت: پس از برگزاری آیین تحویل سال نو و برپایی سفره هفت‎سین در 29 اسفندماه، در همان شب اجرای شاهنامه‎خوانی را با حضور هنرمندان این عرصه در محموطه پایگاه خواهیم داشت.  
 
وی با اشاره به سایر برنامه‎های پایگاه در ایام تعطیلات نوروز برای استقبال از گردشگران عنوان کرد: اجرای زنده هنر سفال‎گری و تولید صنایع دستی توسط صنعت‎گران نوجوان و انجمن‎‎های مردم ‎نهاد، برپایی غرفه‎های تولید و عرضه مستقیم صنایع دستی از یکم تا پانزدهم فروردین 97، برگزاری مراسم نمادین پاکسازی در محوطه میراث جهانی شوش در تاریخ دوازدهم فروردین 97 و توزیع بروشور از جمله برنامه‎هایی است که در ایام نوروز توسط پایگاه میراث جهانی شوش اجرا خواهند شد. 
 
ارسطو یادآور شد: از پانزدهم اسفند 96 استقرار راهنمایان گردشگری، همیار گردشگری و همچنین راهنمایان محیط زیست با همکاری انجمن‎های مردم‎نهاد در پایگاه میراث جهانی شوش آغاز شده است که استقرار این اکیپ تا پانزدهم فروردین 97 ادامه خواهد داشت. 
 
گفتنی است شهرستان شوش یکی از شاخص‌های میراث کشور است که وجود دو محوطه ثبت جهانی و دو موزه باستان‌شناسی باعث شده این شهرستان به یکی از منحصربه‌فردترین شهرهای میراثی جهان تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز