خبرگزاری کار ایران

به دنبال مطالبات کارگران رخ داد؛

برخورد فیزیکی مدیر کارخانه کرمانیت با تعدادی از کارگران/ مدیر خاطی اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۱۹۷

جمعی از کارگران کارخانه کارمانیت تولیدکننده ورق و آزبست سیمانی اعلام کردند؛ یکی از مدیران این کارخانه با آنها برخورد فیزیکی داشته است. مدیرعامل کارخانه نیز از اخراج مدیر خاطی خبر داد.

جمعی از کارگران کارخانه کرمانیت به خبرنگار ایلنا گفتند: روز (چهارشنبه/۱۶ اسفند) پس از مراجعه به دفتر یکی از مدیران کارخانه و مشاجره با وی بر سر معوقات خود، از جانب او با آنها برخورد فیزیکی شده است.

تعداد کارگرانی که به نمایندگی از سایر کارگران به دفتر مدیر مربوطه مراجعه کرده بودند، حدود ۲۰ نفر بود.

مطابق اظهارت کارگران، آنها در حال توضیح مشکلات خود در مورد پرداخت نشدن عیدی، پرداخت قسمتی از مجموع مزد، مزایای مزدی و مشکلات بازنشستگی خود با استفاده قانون مشاغل سخت بودند که وی شیئی را از روی میز به سمت آنها پرتاب کرد.

معترضان می‌گویند که بینی یکی از همکارانشان به علت برخورد یک شیئی دچار خونریزی شده و دست یک نفر از آنها از کتف شکسته است. مدیر خاطی همچنین به‌صورت سرپرست حسابداری کارخانه سیلی زده که در اثر شدت ضربه؛ سر وی به دیوار اصابت کرده و دچار سرگیجه شده است.

آنها درخصوص روز حادثه گفتند: پس از برخورد صورت گرفته با کارگران، آنها به پلیس تماس گرفتند و اورژانس ۱۱۵ نیز در محل حاضر شد. کلانتری تا این لحظه چند نوبت احضاریه برای مدیر خاطی ارسال کرده اما از قرار معلوم وی تاکنون در کلانتری حاضر نشده است. رئیس کلانتری شماره ۱۷ هم اعلام کرده؛ اگر فرد خاطی به احضاریه‌ها توجهی نکند، وی را بازداشت می‌کند.

کارگران معترض در ادامه اضافه کردند: فردا (یکشنبه) ساعت هفت و نیم باید در دادسرا حاضر شوند تا حکم جلب مدیر خاطی را بگیرند. همچنین نامه‌ای اعتراضی به «محمدرضا پورابراهیمی داورانی» نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی فرستادیم تا پرونده شکایت ما را پیگیری کند.

در همین باره «محمد یوسف روحانی» مدیرعامل کارخانه کرمانیت به ایلنا گفت: مدیر خاطی را از کارخانه اخراج کردیم. وی یک هفته بود که به کارخانه معرفی شده بود اما وقتی برخورد وی را دیدیم، عذرش را خواستیم. البته باید بگویم بخشی از مطالبات کارگران همان روز چهارشنبه و الباقی امروز و دیروز پرداخت شده است و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز