خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی:

ارتقا جایگاه بانوان، نگاه دولت است/بی‌عدالتی و تبعیض را کم می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۱۹

استاندار البرز با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها را از میان برداریم، گفت: ارتقا جایگاه بانوان، اعتقاد دولت و شعار رییس جمهوری بوده و ما نیز ملزم هستیم آن را اجرا کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جریان دیدار با جمعی از بانوان شاغل در استانداری، اظهار داشت: تمام توفیقات دولت و آمارها را کشوری اعلام می‌کنیم و ارتقا استان که امروز در رابطه با ستاد تسهیل، بهبود آسیب‌های اجتماعی و تعهد 53 هزار فرصت شغلی در استان صورت گرفته، همگی از  تریبون‌های رسمی و ملی اعلام شده است.

استاندار البرز افزود: افزایش 53 هزار فرصت شغلی دراستان با رشد 20 هزار نفری و 150 درصدی همراه بوده است؛ افزود: بهبود فضای کسب و کار استان و ارتقا جایگاه استان البرز در رونق تولید به رتبه هشتم کشوری از جمله موفقیت ها طی 6 ماه اخیر بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در آخرین بزنگاه‌ها و دقایق پایانی سال نیز دنبال جذب منابع برای بهبود شرایط استان هستیم، افزود: در مراسم معارفه‌ام نیز اعلام کردم رتبه بیست و نهم زیبنده استان البرز نیست و با تلاش امروز توانسته‌ایم به جایگاه هشتم برسیم و چند رتبه ارتقا پیدا کنیم.

نجفی با بیان اینکه باید در حوزه بانوان بیشتر وقت گذاشته شود، گفت: ایجاد تعادل در وضعیت پرداخت حقوق و مزایای زنان شاغل در خانواده وزارت کشور و استانداری یکی از برنامه‌های جدی از گذشته تا به امروز بوده و از بدو ورود به استان نیز سعی شده تا برای رفع بی‌عدالتی‌ها خلاء‌های موجود برداشته شود.

وی افزود: در جریان اجرای ماده 168 توفیقاتی برای تبدیل وضعیت زنان شاغل در دولت صورت گرفت و البته نیاز است که شکاف موجود بین نیروهای رسمی و قردادی به حداقل ممکن برسد.

نجفی گفت: تعدیل جریان پرداخت حقوق نیروها یکی از برنامه‌ها از بدو ورودم به استان بوده اما هنوز تفاوت‌هایی  در مباحث قانونی وجود دارد که از زمانی که در استان گیلان هم بودم دنبال حل آن هستم.

استاندار البرز با بیان اینکه دغدغه‌ام نسبت به رفع مشکلات بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی تبعیض آمیز نیست و خود را پدر همه شما می‌دانم، افزود: در تلاش هستیم تا نگاه عدالت‌محورانه بر تمامی زنان شاغل در تمام سطوح و خدمات و جایگاه‌های شغلی حاکم شود.

وی افزود: انتظار می‌رود زنان شاغل و نیروهای زبده و تحصیلکرده با سوابق کاری در بخش‌های مدیریتی بکار گرفته شوند و در این زمینه تبعیضی ایجاد نشود.

نجفی با تاکید بر عدم ایجاد تبعیض بین بانوان تصریح کرد: در برخی انتصاب‌ها حتی شاهد حضور بخشداران زن جوان نیز بوده‌ایم و این رویکرد می‌تواند در البرز هم اتفاق بیفتد و از زنانی که این ظرفیت را دارند استفاده شود.

استاندار البرز با اشاره به نگاه دولت در حمایت از بانوان تصریح کرد: ارتقا جایگاه بانوان، اعتقاد دولت و شعار حسن روحانی بوده و هم ما ملزم هستیم آن را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: عقیده من این است که همین زنان بوده‌اند که فرزندانی همچون ما و شما را به جایگاه‌های کنونی در مجامع و جایگاه‌های بالا رسانده‌اند، با همین نگاه در استان گیلان نیز تعدادی از مدیران از میان  بانوان انتخاب شده بودند.

وی در پایان با تبریک و خداقوت به بانوان شاغل در استانداری اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک نشست مشترکی نیز با بانوان تمام دستگاه های اجرایی استان برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز