خبرگزاری کار ایران

چهارم فروردین ماه ۹۷؛

چهلستون به احترام زمین خاموش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۰۲۶

چهارم فروردین و در اقدامی‌نمادین در سراسر جهان تحت عنوان"ساعت زمین" و با هدف کاهش مصرف انرژی، عمارت چهلستون اصفهان خاموش می‌شود.

به گزارش ایلنا، در آخرین شنبه ماه مارس هر سال اکثر شهرهای زمین به صورت نمادین برگزارکننده مراسمی تحت عنوان "ساعت زمین"هستند؛ ایران نیز از سال 1390 به شبکه‌جهانی ساعت زمین پیوست تا همزمان با سایر کشورهای جهان با هدف آگاهی بخشی عمومی نسبت به گرمایش جهان و تشویق عموم مردم در راستای کاهش مصرف انرژی، اقداماتی چون خاموشی یک ساعته بناهای شاخص شهری را به ویژه در کلان شهرهای کشور در دستورکار قرار دهد.   

این طرح امسال در نتیجه همکاری و ارتباط تنگاتنگ انجمن های دوستدار محیط زیست با شهرداری اصفهان در عمارت چهلستون به عنوان یکی از بناهای شاخص میراث فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.  

چهلستون به احترام زمین خاموش می‌شود

سپهر سلیمی عضو "انجمن زمین برای همه" در این باره می‌گوید: این رویداد امسال 4 فروردین از ساعت 19 الی 21 در این عمارت تاریخی برگزار می شود و طی آن عمارت چهلستون به مدت 60 دقیقه خاموش خواهد شد. شهروندان نیز با خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری، تعهد خود به زمین را نشان خواهند داد. 

این فعال زیست محیطی افزود: علامت " به علاوه" در این کمپین، نشانه سایر تعهدات افراد به زمین است. به همین دلیل پویش تلگرامی "برای زمین" نیز در کنار این طرح آغاز شده است. در این پویش افراد به ربات تلگرامی @oneearth_bot پیوسته، تعهد خود برای نجات زمین را اعلام کرده و با زمین پیمان می بندند.   

گفتنی است ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه "سیدنی مورنینگ هرالد" در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که 2/2 میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز