خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای اشتغال لامرد و مهر مطرح شد:

تاکید وزیر کار بر بکارگیری نیروهای بومی مطابق ماده 47 برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۹۳۵

وزیر کار در نشست با اعضای کارگروه اشتغال لامرد و مهر بر بکارگیری نیروهای بومی در صنایع این منطقه براساس قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگروه اشتغال شهرستان‌های لامرد و مهر با حضور علی ربیعی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در محل سالن شهید جنگ آور فرمانداری لامرد برگزار شد.

علی ربیعی در جمع اعضای کارگروه اشتغال شهرستان‌های لامرد و مهر افزود: خوشبختانه سرمایه اجتماعی در لامرد بسیار بالاست و از این سرمایه اجتماعی می توان برای توسعه اقتصادی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با دلسوزی فرمانداران دو شهرستان و نماینده پر تلاش لامرد و مهر جناب آقای علوی، سال‌های خوبی تا 1400 برای مردم این منطقه رقم می خورد و حدود چند هزار میلیارد تومان پروژه در این دو شهرستان در حال اجراست که در آینده نزدیک وضع مردم تغییر می کند و امیدواریم مشکل بیکاری 5 هزار نفر در لامرد و مهر مرتفع شود و قطعاً در آینده نزدیک، لامرد و مهر به یکی از مراکز پرجمعیت تبدیل خواهند شد.

ربیعی اضافه کرد: نیروگاه برق سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد، اتان گیری شهرستان مُهر و کارخانه آلومینیوم درحال ساخت هستند و فرصت های شغلی زیادی در صنایع پایین دست کارخانه آلومینیوم ایجاد خواهد شد و معتقدم که با تاخیر زمانی، اثر این پروژه ها را بر زندگی مردم خواهیم دید.

وی با بیان اینکه انتقال آب از دریا به لامرد و مهر باعث رونق و توسعه این دو شهرستان می شود، بیان کرد: باتوجه به صنایع درحال احداث و نیاز به نیروی کار متخصص و از این رو باید فنی حرفه ای فعالی در این منطقه داشته باشیم و نیروهای جویای کار لامرد و مهر آموزشهای مرتبط با نیاز صنایع را ببیند که لازم است برای توانمند کردن جوانان جویای کار تلاش کنیم و امروز تفاهم نامه سه جانبه مابین وزارت کار(سازمان فنی حرفه ای)، سازمان ایمیدرو و استانداری فارس برای آموزش نیروهای کار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد امضاء می شود که در این زمینه فنی حرفه ای را برای آموزش نیروهای کار فعال خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سخنان نماینده مردم لامرد و مهر گفت: تاکید آقای علوی نماینده محترم مردم در مجلس مبنی بر جذب نیروهای بومی مطابق قانون برنامه ششم توسعه را  بخشنامه کردیم و بر رعایت آن تاکید خواهیم کرد. متاسفانه پیمانکاران، نیروهای کار را همراه خودشان منتقل می کنند و نیروهای محلی یا شهرستانی نادیده گرفته می شوند و به این اعتقاد داریم که باید در سطوح کارگری و مدیریت میانی از نیروهای بومی همین منطقه استفاده شود.

وی در ادامه سالن جدید فرودگاه بین المللی لامرد را برای توسعه آینده مثبت ارزیابی کرد و گفت: بی تمایل نیستیم که پروازهای آسمان برقرار شود و سودآوری در پروازها مهم نیست و ان شاالله فرمانداران و مدیران برنامه ریزی کنند تا بتوانیم خواسته مردم را برآورده سازیم.

ربیعی ظهار کرد: مشاغل روستایی در مجموع حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به دو شهرستان لامرد و مهر اختصاص یافته است و باید برای این اعتبار برنامه ریزی شود و در زمینه اشتغال فراگیر هم ۲۴ میلیارد تومان اختصاص داده شده است و یک و نیم میلیارد تومان هم صندوق کارآفرینی امید در این منطقه هزینه کرده است و در زمینه اشتغال فراگیر در روستاها هزینه کنید و ما از منابع ملی تزریق می کنیم و فنی حرفه ای و مراکز مشاوره فعال شوند و بازاریابی و همه موارد در نظر گرفته شود تا اشغال خوبی به دنبال داشته باشیم.

ربیعی در ادامه سخنان خود تشکیل شورای اجتماعی را ضروری دانست و گفت: از فرمانداران دو شهرستان می‌خواهم تا شورای اجتماعی را تشکیل دهند و بهزیستی و اداره تعاون می توانند دبیرخانه آن باشند و حل مشکلات اجتماعی یکی از اهداف این شورا است.

وی افزود: استخر کارگری لامرد را دیدم و حیف است که استخر سرپوشیده نباشد و به امید و نشاط نیاز داریم و ان شاالله تلاش می کنیم که این استخر تکمیل شود.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز