خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد:

افزایش تصادفات ناشی از خستگی راننده در کشور/ جانباختن هر 58 دقیقه یک نفر بر اثر تصادف/اعلام 5 محور پرتصادف کشور

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۰۳۴

جانشین فرمانده ناجا گفت: در 24 ساعت گذشته تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده در جاد‌ه‌های کشور از 45 درصد به 70 درصد رسید.

به گزارش ایلنا، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران سمنان گفت: بسیاری از هموطنان در حال بازگشت از سفر هستند و خستگی ناشی از سفر و رانندگی های طولانی مدت باعث شده، تصادفات و واژگونی خودروها ناشی از خستگی، خواب آلودگی و بی‌توجهی راننده به جلو در 24 ساعت گذشته افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال، تاکنون در هر 58 دقیقه یک نفر بر اثر تصادف در جاده‌ها جان باخته است، افزود : 85 درصد علت تصادفات در تعطیلات امسال ، خستگی ، خواب آلودگی و بی توجهی راننده به جلو ، سرعت و سبقت غیر مجاز بوده که در این میان سهم خستگی و خواب آلودگی راننده با 45 درصد از سایر عوامل بیشتر است .

وی با بیان اینکه راننده و سرنشینان خودرو نقش اصلی را درکاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی دارند، گفت : روشن کردن چراغ گردان همه گشت ها از ابتدای شب، ایجاد شیارهای طولی و عرضی در جاده ها و اقدامات ابتکاری برخی استان ها، از اقداماتی است که پلیس و سایر دستگاه ها برای بیدار نگه داشتن راننده و پیشگیری از تصادفات انجام می دهند.

سردار مومنی تاکید کرد : استراحت 15 دقیقه پس از 2 ساعت رانندگی برای همه رانندگان مهم و الزامی است .

جانشین فرمانده ناجا گفت : جاده های منتهی به مازندران ، گیلان ، قم ، فارس و خراسان رضوی پر ترددترین  جاده های کشور و جاده های فارس ، اصفهان ، خوزستان ، کرمان و خراسان رضوی پر تصادف ترین جاده ها از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بوده است .

وی افزود : هم اکنون ترافیک در ورودی و خروجی همه شهرهای بزرگ ، سیاحتی و زیارتی کشور پر حجم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز