خبرگزاری کار ایران

از به صدا درآمدن سوت قطار گردشگری اراک تا تِیک آفِ رالی خانواده

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۸۷۸

با تلاش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان مرکزی بهار امسال را با اقدامات بی سابقه و جذابی به استقبال گردشگران و مسافرانِ نوروزی رفت.

به گزارش ایلنا از اراک، در سومین روز از بهار بود که قطار گردشگری استان مرکزی، اراک را به مقصد چشمه بلاغ حک در شازند ترک کرد. "قطار گردشگری"، ایده نوعی بود که برای اولین بار به همت سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی با هدف ترویج صنعت گردشگری، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگریِ استان در نوروز اجرایی شد.

 گردشگران و مسافران این قطار پس از توقف در ایستگاه «حک» و بازدید از طبیعت منطقه و چشمه اساطیری بلاغ حک، به اراک باز گشتند و برنامه گردشگری خود را در دیگر مناطق شهر اراک و استان ادامه دادند.

همچنین اولین رالی گردشگری خانواده در روز سوم فروردین ماه در اراک آغاز به کار کرد. رالی سافاری خانوادگی نیز یک اقدام خوب دیگر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و از مصوبات ستاد خدمات سفر بود.

در راستای این برنامه ۱۵ خانواده در قالب رالی سافاری از مسیرهای تعریف نشده به استان لرستان سفر کردند و در مدت سه روز اقامت و سفر خود به معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان پرداختند. بیشتر خانواده‌ها در این سفر به مسائل زیست محیطی  توجه ویژه داشته و در ارتقای این فرهنگ تلاش کردند. 

این رالی با 15 خودرو به همراه تور لیدر زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

از سوی دیگر هفتمین روز از نوروز نیز با جشن گردشگری کودک و خانواده همراه بود. نوروز امسال با اجرای  ۲۰ برنامه از جمله استقرار بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در پارک ملت اراک، راه اندازی اتوبوس گردشگری برای استفاده گردشگران، کلنگ زنی بزرگ ترین بازارچه صنایع دستی به نام سپهسالار در شهرستانک، افتتاح بازارچه صنایع دستی شهرهای خمین، قورچی باشی و شازند و... همراه بود. 

این اقدامات مناسب موجب شد تا طی سه روز نخست سال جاری، میزان اسکان مسافران نوروزی در استان مرکزی به نسبت مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش یابد همچنین ۱۳۰ مورد بازرسی از مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان مرکزی طی سه روز ابتدای نوروز ۹۷ توسط میراث فرهنگی استان انجام شد.

در نوروز ۹۷ در تمام نوروزگاه‌های استان مرکزی، صنایع دستی و محصولات روستایی و همچنین نقشه‌ها و کتابچه‌های راهنمای استان به مسافران ارائه گشت.

پیش از نوروز، سیدمحمدحسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در مصاحبه‌ای اعلام کرد : باتوجه به اینکه استان مرکزی دارای یک هزار و ۶۰۰ روستا است و محصولات تولیدی بومی فراوانی دارد  هر یک برای گردشگران یک جاذبه محسوب می شود، از این رو در نوروزگاه‌های استان محصولات و تولیدات روستایی در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کسب و کارهای کوچک عرضه شد.

حسینی گفته بود: صنایع دستی و سوغات نیز از دیگر پتانسیل‌های تولیدی استان مرکزی است که طی نوروز پیش رو در این نوروزگاه ها عرضه شد. همچنین تا پایان نوروز، بیش از ۴۰۰هزار عنوان نقشه، کتابچه راهنما، پوستر، راهنمای اضطراری و نقشه گردشگری در این نوروزگاه ها به گردشگران اهدا  شد تا به راحتی از نقاط گردشگری استان مطلع شده و مسیرهای مطلوب خود را انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز