خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان در دیدار با فعالان رسانه‌ای استان:

بابت نقد منصفانه رسانه‌ها نگرانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۸۵۲

استاندار لرستان گفت: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و در غیر این صورت دموکراسی و مردم‌سالاری معنی و مفهوم خود را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در دیدار صمیمی با خبرنگاران استان با بیان اینکه رسانه‌های استان در سال ۹۶ همکاری نزدیکی با دولت داشتند، اظهار داشت: اهالی رسانه در بحث مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی که طی سال گذشته انجام گرفته نقش مهمی داشتند.

وی با اشاره به فضای مجازی و گستردگی گروه‌ها و کانال‌های خبری غیررسمی در تلگرام بیان داشت: استخوان بندی رسانه‌ها در استان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب هستند اما با توجه به اینکه آمار دقیقی از تعداد خبرنگاران استان نداریم ارتباط سیستمی با آنها کار دشواری است، البته در تلاش هستیم که آنان را ساماندهی کنیم.

خادمی در ادامه افزود: برخی به دنبال ارتباط غیررسمی هستند تا تیمی تشکیل دهند و به وسیله ارتباط با افراد و گروه‌های مختلف بتوانند برای خود کاری انجام دهند؛ ما اهل این موضوع نیستیم که گروهی از بین رسانه‌ها تشکیل داده و کارهایی برایمان انجام دهند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید واقعیت‌ها و حقایق را انعکاس دهند، تصریح کرد: برخی از رسانه‌ها در جلسات و سفرهای استانی حضور پیدا می‌کنند که در پایان خوبی‌ها و نقاط مثبت و منفی جلسه و اتفاقات را به خوبی منعکس می‌کنند و می‌توان گفت اینها خبرنگار واقعی هستند اما عده‌ای نیز چند ساعتی را در جلسه می‌نشینند اما خروجی خبر از آنها دیده نمی‌شود و فقط به دنبال ایجاد حاشیه هستند تا بتوانند آن را درج کنند.

وی ارتباط با رسانه را رصد کردن اخبار و توجه به انتقادات و پیشنهادات دانست و افزود: برخی موضوعات را می‌توان جدای از خبری کردن به وسیله روابط عمومی و یا مدیران انتقال داد چراکه وظیفه ماست انتظارات مردم را از طریق رسانه‌ها پاسخ دهیم.

خادمی متخصص بودن خبرنگاران در حوزه‌های مختلف را مهم عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها باید با ایجاد خانه مطبوعات و تشکل‌های رسمی‌تر در مسیر تخصصی‌تر کردن خبرنگاران خود حرکت کنند تا بتوانند اثرگذاری مطلوبی داشته و همچنین هدفمند کار کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه برخی بر این باورند که من با رسانه مشکل دارم در صورتی که این دیدگاه اشتباه است، گفت: من هیچ مشکلی با رسانه ندارم چون مساله خیلی پوشیده و پیچیده‌ای هم ندارم.

وی ادامه داد: همچنین عده‌ای همواره عنوان می‌کنند که چرا برنامه‌ای برای توسعه استان ندارید و این در حالی است که ما پروژه‌های کلیدی استان را مشخص و شاخص‌هایی در قالب برنامه برای توسعه استان اعلام و منتشر کرده‌ایم که بهتر است این افراد یک بار آن‌ها را بخوانند.

خادمی با بیان اینکه نگاه منفعتی به رسانه درست نیست و از نظر فکری معتقدم که رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و در غیر این صورت دموکراسی و مردم‌سالاری معنی و مفهوم خود را از دست می‌دهد، گفت: خیلی از اشکالاتی که در جامعه ما رفع می‌شود به خاطر وجود رسانه است؛ اگر آنها نبودند نه تنها این مشکلات حل نمی‌شد بلکه فسادها و مسائل سوء مدیریتی هرگز مشخص نمی‌شدند و اینجاست که نقش رسانه بسیار مهم است و امیدواریم در آینده پررنگ‌تر شود.

استاندار لرستان با اشاره به تعبیر مولانا از آب که می‌تواند نقش مثبت و در عین حال منفی داشته باشد، افزود: آب زیر قایق خوب است اما درون قایق باشد آن را غرق می‌کند، رسانه می‌تواند همان آبی باشد که قایق را غرق یا هدایت می‌کند، هر کسی بتواند به توسعه استان کمک کند رسانه خوبی است.

مقام ارشد استان تصریح کرد: هر کسی به همگرایی، همفکری و همکاری در استان نیز کمک کند انسان توسعه‌گرایی است و اگر بر طبل جدا شدن، انشقاق و دعوای انسان‌ها بکوبد، ضد و مخالف توسعه است چراکه امروز فصل کار بوده و باید به سمت کمک کردن و نزدیک شدن پیش برویم، اکنون فصلی است که باید در مسیر همدلی و وحدت حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما نیز اشکالات خود را رفع می‌کنیم و ارتباطات خود را بیشتر خواهیم کرد، افزود: از روابط عمومی استانداری هم می‌خواهیم که ارتباطات خود و نشست‌ها را با اهالی رسانه‌ بیشتر کند.

خادمی با تاکید بر اینکه به ارتباط غیررسمی و مشکوک اعتقاد ندارم و شما هم ما را مجبور به این کار نکنید، اظهار داشت: به طور طبیعی اگر برخی سازمان یافته به دنبال تخریب هستند در مقابل عده‌ای تیم سازمان یافته‌ای برای دفاع تشکیل خواهند داد.

استاندار لرستان بیان داشت: خبرنگاران تابع سامان یافتگی برای تخریب و تعریف و تمجید نباشند چرا‌که ما از کار مستقل و منصفانه رسانه‌ها هیچ ضرری نمی‌کنیم و از این بابت نگرانی نداریم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز