خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد تاکید کرد:

اجرای مستمر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۹۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بر اجرای مستمر فعالیت های فرهنگی و هنری در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مجید جوادیان زاده در نشست راهبردی گذر فرهنگ و هنر مازاری ها یزد اظهار داشت: با هم‌افزایی و همفکری نشست راهبردی گذر فرهنگ و هنر مازاری ها، برنامه های متنوعی در حال برنامه ریزی و اجرا است.

وی گفت: خوشبحتانه در ایام نوروز با افتتاح گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برنامه خوب و مناسبی اجرا شد که با استقبال مسافران نوروزی و خود شهروندان یزدی مواجه شد.

وی تاکید کرد : با توجه به هدف راه انداری این گذر، بایدعامه مردم را بیشتر با فعالیت های فرهنگی و هنری آشنا کنیم.

به گفته وی، این گذر می‌تواند علاوه بر آشناتر شدن مردم با فعالیت های فرهنگی و هنری، هنرمندان نیز آثار خود را بهتر معرفی و حتی به فروش برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خواهان اجرای اکسپوهای هنری، برنامه فرهنگی شهرستان‌های استان یزد و سایر استانها، اجرای زنده مشاعره و فعالیت های زنده هنری در بخش تجسمی و صنایع دستی و جمعه بازار کتاب درگذر فرهنگ و هنر مازاری ها شد.

شهردار یزد هم با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی ناملموس یزد، گفت: با توجه به کارکردهای اجتماعی این نوع گذرهای فرهنگی، باید ارزش های مهم تاریخی و فرهنگی یزد مورد توجه قرار گیرد.

جمالی نژاد خواهان نوآوری و اجرای برنامه متنوع فرهنگی و هنری درگذر فرهنگ و هنر مازاری ها شد و گفت: شهرداری یزد از اجرای برنامه های ارزشمندی که در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها اجرا می شود، حمایت می کند.

مدیرکل کتابخانه های یزد نیز بر اجرای مستمر فعالیت در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها تاکید کرد.

دوست فاطمی ها تصریح کرد: باید اجرای برنامه‌های به گونه ای باشد که مردم با ارزش‌های فرهنگی یزد و سنت های گذشته یزدها بیشتر آشنا شوند.

کوچک زاده مدیر حوزه هنری یزد هم برگزاری اکسپوهای فصلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گذر فرهنگ و هنر مازاری ها می تواند مکان مناسبی برای اجرای برنامه هنری همچون اکسپو های هنری باشد.

همچنین آخوندی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد تاکید کرد:فعالیت فرهنگی و هنری که در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها اجرا می شودباید جلوه های زیبایی از فرهنگ و هنر یزد باشد.

به گفته وی ،احیاء آداب و رسوم یزدی ها می تواند در اجرای برنامه های موثر در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها محقق شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز با اشاره به هدف راه اندازی گذر فرهنگ و هنر مازاری ها، گفت: این گذر در راستای جریان سازی فرهنگی پایتخت کتاب راه اندازی شده است.

حوتی نژاد افزود:یکی از مهمترین فعالیت ما در این بخش این است که آثار هنری از فضای بسته گالری و سالن ها بیرون بیاید تا با اجرای آن در فضای باز گذر فرهنگ و هنر مازاری ها، مردم بتوانند بیشتر با فعالیت های فرهنگی و هنری آشنا شوند.

دهقان هراتی معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هم اظهار امیدواری کرد :با مشوق هایی که در اختیار انجمن و سمن های فرهنگی و هنری قرار می گیرد، امیدواریم تولیدات فرهنگی و هنری ارزشمندی در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها تولید شود.

ابویی معاون صدا و سیمای مرکز یزد نیز پیشنهاد داد: با تعامل با سایر استانها، برنامه فرهنگی استانها در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز