خبرگزاری کار ایران

اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع استان تهران

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۳۰۶

رئیس اداره امور مراتع استان تهران از اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،پیمان شفیعی اظهار داشت: این پروژه با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و همچنین ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی اجرا می شود که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی استان تهران بشمار می آید.

وی افزود: باتوجه به فرارسیدن فصل چرا در مراتع میانبند و ییلاقی و به پایان رسیدن فصل چرای دام در مراتع قشلاقی و با هدف بهر‌ه‌برداری اصولی و بهینه از مراتع، از دامداران و بهره‌برداران ذیحق مراتع درخواست می شود پیش از ورود دام به منطقه نسبت به پرداخت حق علف چر و تمدید پروانه چرای دام اقدام و از ورود زود هنگام احشام و همچنین آوردن دام مازاد بر ظرفیت به منطقه خودداری کنند.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، با متخلف یا متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و پروانه بهره برداری آنان باطل و از درجه اعتبار ساقط می شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع و هرگونه تخریب و تصرف به عرصه های منابع طبیعی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز