خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی یزد خبرداد؛

ثبت ملی شدن سنگ کتیبه قبر حسین بن محمدبن الحسین بکی یزد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۴۲۶

معاون میراث فرهنگی یزد از ثبت ملی شدن سنگ کتیبه قبر حسین بن محمدبن الحسین بکی یزد خبرداد.

به گزارش ایلنا، ساشا ریاحی مقدم اظهار داشت: یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آنها در فهرست آثار ملی و بررسی و شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارای ارزش و همچنین تهیه شناسنامه های فنی و سایر موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غیر منقول تاریخی – فرهنگی، بافت های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی است.

ریاحی مقدم در خصوص میراث منقول استان یزد گفت: اموال منقول فرهنگی، تاریخی به اشیائی گفته می شود که قابلیت حمل و جابه جایی داشته باشد. این اشیاء اعم از مذهبی یا غیر مذهبی باید به لحاظ باستانشناسی یا ادبی، هنری یا علمی اهمیت داشته باشد.

وی در خصوص کتیبه قبر حسین بن محمدبن الحسین بکی یزد  اشاره کرد: این سنگ قبر به رنگ کرم و سیاه  و به شکل مستطیل است. این سنگ متعلق به حسین بن محمدبن الحسین بکی  بوده که با خط کوفی آیات قرآن بر آن حجاری شده است که نقش محراب، نقش اسلیمی به صورت گل های پالمت، نقش دو گل رز در دوطرف لچکی و تزئینات محرابی آن به صورت قوس های صدفی دیده می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز