خبرگزاری کار ایران

در کاوش‌های باستان‌شناسی صورت گرفت؛

کشف آثار تاریخی در محوطه قلعه کهنگ سربیشه بیرجند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۷۷۵

بقایای چند اتاق مسکونی، حیاط و برج در محوطه تاریخی قلعه کهنگ شهرستان سربیشه شناسایی شد.

به گزارش ایلنا، عضو هیات علمی و مدیر گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند گفت: این آثار در ششمین فصل کاوش های باستان‌شناسی دانشجویان گروه باستان شناسی این دانشگاه شناسایی شد.

زارعی با بیان اینکه نتایج مطالعات سطحی و کاوش‌های صورت گرفته نشان داد این آثار از قرن سوم و چهارم هجری تا دوره صفویه است، افزود: بیشترین مدارک و شواهد بدست آمده سازه‌های معماری همچون آثار سفالی و آجری مربوط به قرون میانه اسلامی را نشان می دهد.

وی گفت: ششمین فصل کاوش‌های باستان‌شناسی دانشجویان با هدف شناسایی و خواناسازی فضاهای معماری در قسمت شرقی قلعه کهنگ از هفتم اسفند 96  آغاز شد و تا 27 فروردین ادامه دارد .

عضو هیات علمی و مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه بیرجند از ادامه کاوش‌ها در این منطقه خبر داد و افزود: محوطه تاریخی کهنگ سربیشه به عنوان کارگاه کاوش و عملیات صحرای از سال 92 برای فعالیت های آموزش گروه باستان شناسی این دانشگاه در نظر گرفته شده و تاکنون آثاری همچون قطعات شیشه، ظروف شیشه ای و سنگی، مهره ها، آثار چوبی و فلزی به دست آمده است.

محوطه تاریخی کهنگ سربیشه از محوطه های اسلامی مهم شرق کشور است که در دهستان مؤمن‌آباد بخش مرکزی سربیشه و در  50 متری شرق روستای کهنگ قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز