خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی خبر داد:

صدور پروانه بهره‌برداری 50 معدن جدید در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۸۲۰

پروانه بهره برداری از بیش از 50 معدن جدید با اشتغال بیش از 400 نفر در خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش ایلنا، رضا شجاعی اظهار داشت: 55 پروانه بهره‌برداری از معادن جدید با استخراج اسمی یک میلیون و 896 هزار تن  پارسال در استان صادر شد که با بهره برداری از این معادن جدید، برای 401 نفر شغل جدید ایجاد شد.

 شجاعی افزود: عمده این معادن در حوزه مصالح ساختمانی، خاک صنعتی و فلزات مس، کرومیت و منگنز فعال خواهد شد.

وی گفت: پارسال همچنین 37 فقره پروانه برای اکتشاف معدن جدید در خراسان رضوی صادر شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن  8 و 8 دهم درصد افزایش داشت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت 38 فقره گواهی کشف برای معادن خراسان رضوی صادر شد که این تعداد در مقایسه با سال 95 افزایش 11 و 7 دهم درصدی  داشت.

شجاعی افزود: پارسال در حوزه صنایع معدنی  40 فقره پروانه بهره برداری با ارزش 31 هزار و 45  میلیارد ریال در استان صادر شد که افزایش  سرمایه گذاری در این حوزه در مقایسه با سال 95، 342 درصد بود.

 وی گفت: با بهره برداری از این صنایع معدنی در خراسان رضوی برای سه هزار و 445  نفر شغل ایجاد شد که این  مقدار اشتغال در حوزه صنایع معدنی در مقایسه با  سال قبل از آن 286 درصد افزایش داشت.

چینی بهداشتی، ظروف چینی، فولاد خام، مقاطع فولادی و  کنسانتره سنگ آهن از عمده کالاهای حوزه صنایع معدنی استان است که تولید آن،پارسال،  با بیشترین افزایش روبرو بود .

 800 معدن فعال با میزان استخراج سالانه حدود یک میلیون تن در خراسان رضوی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز