خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد:

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان یزد تدوین می شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۹۸

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد از زمینه‌سازی برای تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان یزد خبر داد.

به گزارش ایلنا، «رقیه کرمانیان» با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در تقویت نقش‌پذیری اجتماعی بانوان، از اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان یزد بر مبنای نشاط‌آفرینی و توانمندسازی  خبر داد و بر همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فعال در این زمینه تأکید کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: شناسایی دغدغه‌ها و نیازهای حوزه زنان و خانواده استان در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی برای فراهم نمودن شرایط لازم و نزدیک شدن به برابری جنسیتی ضرورت دارد.

کرمانیان افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی، برنامه‌های این دفتر برای پویایی و توانمندسازی هر چه بیشتر بانوان در تحقق شعار سال بر هم‌اندیشی و گفت‌وگوهای بین نسلی،آموزش‌های مهارتی و حمایت از رونق اشتغال و عرضه محصولات به‌ویژه درزمینه خدمات، صنایع‌دستی و گردشگری معطوف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی 1 و 2، تشکیل مجمع مشورتی زنان و برنامه‌های متنوع درزمینه حقوق کودک از برنامه‌های اثربخش حوزه بانوان در سال گذشته به شمار می‌رود که در مسیر پیش رونیز سعی بر تقویت بیشتر ظرفیت‌های به وجود آمده و رونق آن است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، سلامت و نشاط اجتماعی زنان را از موضوعات اثرگذار بر سایر جنبه‌های زندگی و فعالیت آن‌ها دانست و بیان کرد: اجرای مرحله 3 طرح تاب‌آوری اجتماعی در محلات بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و استاندار یزد از برنامه‌های مهم در تقویت این موضوع است.

کرمانیان در پایان اظهار داشت: تکمیل بانک اطلاعاتی زنان و معرفی به جامعه هدف، جهت ایجاد خودباوری و ارتقای جایگاه زنان از دیگر اهداف این دفتر در سال 97 است و از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف خواستاریم گزیده‌ای از فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای تکمیل این بانک اطلاعاتی به دفتر بانوان استانداری یزد ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز