خبرگزاری کار ایران

ایلنا از تلاش شوراها برای دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری‌ها گزارش می دهد ؛

شوراهای شهر سراسرکشور به دنبال شفافیت / مردمی که دیگر غریبه نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۱۳۹

اعضای شورای شهر شیراز، اصفهان و یزد خبر از حرکت به سمت شفافیت می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا این روزها در و دیوار شهر پر شده از تابلوهایی که در آن نوشته شده است شما دیگر غریبه نیستید. ماجرا از پیگیری طرح انتشار قراردادهای کلان شهرداری شروع شد و حالا ۱۰۹ قرارداد شهرداری تهران که ارزش بالای یک میلیارد داشته اند روی سامانه قرار گرفته اند. گامی برای شفافیت که البته حالا در شبکه های اجتماعی تبدیل به مطالبه برای اجرا در سایر بخش های دولتی و نهادهای حکومتی شده است.

البته این تنها اصلاح طلبان تهران نبودند که برای شفافیت بیشتر دست به اقدام و عمل زدند.  

شیراز به دنبال شهر شیشه‌ای

لیلا دودمان عضو اصلاح طلب شورای شهر شیراز با استقبال از این طرح به خبرنگار ایلنا می گوید: قطعا هر قدمی که در جهت شکستن سقف شیشه‌ای برداشته شود هم ما را به شعار شفافیت که شعار همه اصلاح طلبان منتخب در شوراها است نزدیک می‌کند و هم سرمایه و اعتماد اجتماعی از دست رفته مردم را بازتولید می‌کند.

سولماز دهقانی دیگر عضو شورای شهر شیراز هم به خبرنگار ایلنا می گوید: ایجاد شورا و شهرداری شیشه‌ای در شعارهای اکثر همکاران در دوران انتخابات مطرح شده بود. قطعا این طرح شورایی تهران در شیراز و سایر کلانشهر ها هم باید اجرا شود تا مردم هم در جریان مصوبات اقدامات و قراردادهای کلان در شهرداری قرار بگیرند تا شعارهای اصلاح طلبانه خود را محقق کنند. از طرف دیگر نمایش اطلاعات مناقصه‌ها و قراردادها در سایت شهرداری شیراز نیز باید راه‌اندازی شود یکی از مصداق های بارز مردم سالاری  در دسترس قراردادن اطلاعات جهت آگاهی مردم است.

مهدی حاجتی هم در گفت و گو با ایلنا از این طرح استقبال می کند و می گوید در شیراز هم از همان ابتدای آغاز به کار این طرح رو داشتیم و بدلایل فنی نسبت به تهران به تاخیر افتاده ،اما حتما در نیمه اول امسال راه اندازی خواهد شد.

علی ناصری سخنگوی شورای شهر شیراز ابتدای هفته در گفت و گو با خبرنگاران گفته لازم است که بزودی لیست کامل و ریز جزئیات تمام مزایده و مناقصه های شهرداری در اختیار شهروندان قرار گیرد چون این اقدام از شعارهای شورا پنجم بوده است.

اصفهان مصوبات را شفاف می کند

کوروش خسروی عضو شورای شهر اصفهان نیز به ایلنا می گوید: در شورای شهر اصفهان اقداماتی در دست اقدام است. پیش از این مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان در صفحه توئیتر خود نوشته بود به زودی در سامانه ای همه مصوبات شورای شهر و پیوست های آنان منتشر خواهد شد.

تبریز پیشگام بود

محمد باقر بهشتی عضو شورای شهر تبریز هم از تصویب همه قراردادها در سایت شهرداری خبر داد. با این حال هنوز این سامانه روی سایت شهرداری تبریز فعال نشده است.

یزد هم به سوی شفافیت می رود

اعضای شورای شهر یزد هم اکثرا از اصلاح طلبان انتخاب شدند و عجیب نبود که آنان هم برای شفافیت در شورای شهر دست به کار شوند. محسن عباسی یکی از اعضای شورای شهر درباره شفاف شدن قراردادها در یزد می گوید : طرح دسترسی آزاد به اطلاعات در شورا در حال آماده شدن است و ان شالله به زودی عملیاتی می شود.

ونوس عامری دیگر عضو شورای شهر یزد نیز به ایلنا می گوید : ما هم از اول شفافیت را در دستور کار قرار دادیم و این طرح در کمیسیون حقوقی شورا بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز