خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی روانسر خبرداد:

دستگیری عامل انتشار دهنده تصاویر شخصی شهروندان در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۲۱۴

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از دستگیری عامل انتشار دهنده تصاویر شخصی شهروندان در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد قنبری  اظهار داشت: به دنبال اعلام شکایت یکی از شهروندان روانسری مبنی بر اینکه فردی در شبکه‌های اجتماعی ضمن توهین، وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصیش در فضای مجازی کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات قرار گرفت. 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس با به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی متهم شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. 

سرهنگ قنبری یادآور شد: پس از انتقال متهم به پلیس اطلاعات، وی ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شد اما در ادامه و با مشاهده مستندات ارائه شده به جرم خود اعتراف کرد. 

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر، افزود: پس از تحقیقات تکمیلی و اعترافات متهم، وی جهت سیر  مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 

وی با بیان اینکه تهدید و اخاذی در فضای مجازی برابر قانون جرایم رایانه‌ای جرم بوده و فرد متخلف نیز برابر قانون مجازات می‌‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای از شهروندان به دلایل مختلف از جمله ناآگاهی از قانون گرفتار مجرمین شده و به درخواست‌های آنان تن می‌دهند. 

سرهنگ قنبری با بیان اینکه کاربران فضای مجازی احساس می‌کنند در این فضا شناسایی نخواهند شد و به همین دلیل به هر درخواست دوستی در شبکه‌های اجتماعی پاسخ مثبت می‌دهند، گفت: این افراد با اعتماد به دیگران اطلاعات مهم و محرمانه خود را منتشر می‌کنند که این امر می‌تواند از سوی افراد سودجو مورد استفاده قرار گیرد. 

این مقام انتظامی در پایان گفت: بسیاری از اخاذی‌ها در پی بارگذاری مطالب توسط خود کاربران یا ارسال آن برای دیگران صورت می‌گیرد در حالی که این کار کاملا اشتباه بوده و کاربران فضای مجازی نباید اطلاعات شخصی و محرمانه خود را برای دیگران ارسال و یا به اشتراک بگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز