خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

تشکیل کارگروه پیگیری تامین زیرساخت‌های لازم صنایع شهرستان لامرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۶۸۵

استاندار فارس در سفر به شهرستان لامرد دستور تشکیل کارگروه پیگیری جهت تامین و تکمیل زیرساخت‌های لازم صنایع این شهرستان را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، اسماعیل تبادار در نشست مشترک شورای اداری ، برنامه ریزی و فعالان اقتصادی شهرستان لامرد گفت: سال جدید را با برنامه های بین المللی آغاز می کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمینه اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری در شهرستان لامرد فراهم شده است، گفت: امروز انصافا قابلیت‌های فراوانی در شهرستان لامرد دیدم و با قاطعیت اعلام می‌کنم که در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی اقتصاد این دیار، استان فارس و بلکه کلان کشور خواهیم بود و در وهله اول از مردم شریف این دیار می‌خواهم که با همکاری فراوان، زمینه رونق اقتصادی در زمینه های مختلف را فراهم کنند و در وهله دوم مجموعه مدیریتی شهرستان با نگاه به افق آینده شهرستان را پیش ببرند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه باید با هم افزایی و وحدت زمینه توسعه هرچه بیشتر استان فارس را فراهم کرد گفت: به جرات می‌توان گفت که در آینده لامرد را عسلویه دیگر در حوزه صنعت و معدن قلمداد کرد و درحال حاضر نیز آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگترین طرح آلومینیوم کشور در این شهرستان با اعتبار 6 هزار میلیارد تومان درحال ساخت است که دو هزار نفر ( 1500 نیروی ایرانی و 500 نیروی خارجی) مشغول به‌کار هستند و امروز با فعال بودن سایت انرژی بر لامرد، بارقه‌های امید و نشاط بیش از پیش در این منطقه دیده می‌شود.

استاندار فارس تکمیل یا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب و صنایع پیش‌بینی شده پایین دست مرتبط با صنعت آلومینیوم در سایت انرژی بر لامرد را ضروری دانست و بر توسعه همه جانبه شهرستان تاکید کرد و در ادامه  از معاونان عمرانی و اقتصادی استانداری خواست تا کارگروهی به منظور پیگیری مداوم تکمیل یا ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از برق، آب، حمل و نقل هوایی و زمینی و توسعه راههای مواصلاتی و... جهت صنایع درحال احداث و پیش بینی شده در شهرستان لامرد تشکیل شود.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات استان فارس به کشور قطر گفت: استقبال فراوانی از سوی سرمایه گذاران در قطر برای سرمایه گذاری در استان فارس مطرح شد و ضمن دعوت از سرمایه گذاران خارجی ، اولویتها و پتانسیلهای موجود سرمایه گذاری در در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را برای آنان تشریح خواهیم کرد و ضرورت دارد که  جذب سرمایه های بومی در حوزه خلیج فارس را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در دستور کار قرار دهیم.

 استاندار فارس روز پنجشنبه (23 فروردین) با همراهی مدیران کل استانی و معاونان استانداری در سفر به شهرستان لامرد از تونل گردنه شهید باقری، ترمینال درحال احداث فرودگاه لامرد، کارخانه سیمان لامرد، کارخانه آلومینیوم جنوب و صنایع درحال احداث در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کرد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز