خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک مدیران اداری و اقتصادی لامرد با حضور استاندار فارس

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۶۸۷

نماینده مردم لامرد و مهر از استاندار فارس خواست تا درخصوص رعایت ماده 47 برنامه ششم توسعه تاکید ورزد و درخصوص تاسیس واحدهای پروپیلن و پلی پروپیلن بوتان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز این موضوع تا حصول نتیجه از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سید محسن علوی (نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی) در نشست مشترک شورای اداری، برنامه ریزی و فعالان اقتصادی شهرستان لامرد که باحضور استاندار فارس برگزار شد، افزود: اولویت و برنامه های دولت و مجلس در راستای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان است که ان شاالله با همکاری و همراهی استاندار  و هیات همراه با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح این منطقه از استان ، شاهد گام های مثبتی در این راستا باشیم.

وی به برخی خدمات و پیگیریهای انجام شده در سطح شهرستان لامرد از جمله احقاق حقوق و واریز 30 میلیارد عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری و شهرداریهای شهرستان لامرد، گازرسانی به شهرستان لامرد با اعتباری قریب به  66 میلیارد تومان اشاره کرد.

نماینده مردم لامرد و مهر اضافه کرد: استقلال فرودگاه لامرد و افزایش اعتبار سالانه فرودگاه از 5 به 10 میلیارد تومان و جذب اعتبار 10 میلیارد تومان جهت تکمیل ترمینال فرودگاه که پیمانکار آن مشخص شده است  هرچه سریع‌تر تکمیل شود. 

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: پیگیریهای گسترده ای با شرکت هواپیمایی ماهان درخصوص راه اندازی پروازها در فرودگاه لامرد انجام شد که پرواز تهران-لامرد-تهران و پس از آن نیز تهران-لامرد-قطر پیش بینی شده است و با رفع مشکل خدمات رسانی از سوی شرکت آسمان در فرودگاه لامرد نیز شاهد راه اندازی پروازها در فرودگاه لامرد خواهیم بود  و همچنین هفته گذشته جلسه ای با شرکت هواپیمایی آسمان داشتیم و قرار شد که پروازها با همکاری صنایع منطقه و استقبال مردم برقرار شود.

وی در ادامه اختصاص 31 و نیم میلیارد تومان اوراق خزانه به تونل گردنه شهید باقری ، بهسازی مسیر علامرودشت به خنج و حذف گردنه به مبلغ 15 میلیارد تومان ، تصویب اعتبار جهت قطعه های دوم و سوم لامرد خنج، تصویب و ابلاغ آزادراه لامرد-پارسیان با اعتبار 360 میلیارد تومان را از پیگیرهای این دوره از نمایندگی مجلس اعلام کرد.

وی اخذ دستور وزیر بهداشت جهت اختصاص 21 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان جدید لامرد که توسط خیراندیش حاج محمود حاج حیدر در حال تکمیل است، تامین اعتبار خرید MRI بیمارستان ولیعصر لامرد با مالکیت بیمارستان و اعتبار 5 میلیارد تومان از محل وزارت نقت و مابقی از محل وزارت بهداشت، ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی لامرد به پلی کلینیک را از برخی پیگیری‌های حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.  

نماینده مردم لامرد و مهر همچنین اضافه کرد: عملیات اجرایی ۱۷ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در شهرستانهای لامرد و مهر آغاز شده است و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع وزارت نفت جهت تکمیل مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان در شهرستان لامرد اختصاص پیدا کرد اما از آنجا که عملیات اجرایی این پروژه براساس بازدید کارشناسان وزارت نفت و ورزش و جوانان مورد رضایت نیست  قرار شد درصورت لغو قرارداد، پیمانکار بومی استفاده شود که این پروژه را در موعد مقرر و باکیفیت مناسب به سرانجام برساند.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس در ادامه به پیگیری درخصوص تصویب شهرک 54 هزار نفری تابناک در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اخذ دستور ایجاد شهرکهای صنعتی در بخشهای دو شهرستان، حل مشکل تضمین خرید انتقال آب از دریا به لامرد، پیگیری فاینانس نیروگاه برق سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به بهره برداری از کارخانه آلومینیوم در شهرستان لامرد و اتان گیری در شهرستان مُهر در آینده نزدیک از استاندار فارس خواست تا بر اجرای ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه تاکید شود .قطعاً با راه اندازی صنایع پایین دست مرتبط با صنعت آلومینیوم شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان فارس خواهیم بود و همچنین شرایط لازم برای تاسیس واحدهای پروپیلن و  پلی پروپیلن بوتان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مهیاست و در این زمینه؛ پیگیریها و مکاتباتی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام گرفته که از استاندار محترم فارس میخواهم تا این موضوع را تاحصول نتیجه پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز