خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات اوراسیا:

کنگره بین‌المللی تاثیر و تاثر زبان و ادبیات فارسی-ترکی از قرن 11 میلادی تا امروز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۴۹۲

رئیس مرکز تحقیقات اوراسیا گفت: سومین کنگره بین‌المللی تاثیر و تاثر زبان و ادبیات فارسی- ترکی از قرن 11 میلادی تا امروز در سال 2020 در دانشگاه خاور نزدیک برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، قدیر گلکاریان در مراسم افتتاحیه کنگره عرفان در کلام مولانا در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با توجه به اهمیت گسترش مناسبات و توسعه روابط فرهنگی و علمی بین دانشگاهی و لزوم بسترسازی دیپلماسی فرهنگی که در راستای شناخت هر چه بیشتر تمدن ها و زمینه های مشترکات فرهنگی انجام می گیرد، از سال 2015 تفاهمنامه مشترک همکاری های علمی- فرهنگی میان دانشگاه محقق اردبیلی و خاور نزدیک قبرس منعقد شد  تا همایش ها، کنگره ها و جشنواره های مشترک برگزار شود.

دکتر قدیر گلکاریان افزود: در نخستین همکاری بین المللی، کنگره بین المللی دیدگاه عرفانی حافظ شیرازی و یونس امره به میزبانی دانشگاه خاور نزدیک قبرس در سال 2016 برگزار شد و کنگره عرفان در کلام مولانا هم دومین کنگره مشترک در این زمینه است.

وی ادامه داد: استمرار فعالیت‌های مشترک نیازمند تفاهمات و مناسبات است به همین دلیل در سومین گام مشترک، سومین کنگره بین المللی تاثیر و تاثر زبان و ادبیات فارسی- ترکی از قرن 11 میلادی تا به امروز در سال 2020 در دانشگاه خاور نزدیک برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز