خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی:

بقایای داروهای دامپزشکی می‌تواند در انسان سرطان‌زا باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۷۰۹

مصرف خودسرانه دارو سبب مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن انسان و ایجاد سرطان شود.

به گزارش ایلنا، فاطمه صباغ‌زاده اظهار داشت: مصرف خودسرانه دارو توسط برخی تولیدکنندگان سبب مقاومت آنتی بیوتیکی در انسان می شود.
 
صباغ زاده گفت: بقایای داروهای دامپزشکی در مواد غذایی می‌توانند در انسان سرطان زا، حساسیت زا و یا مسمومیت کننده باشند که مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها سبب مقاوم شدن انواع باکتری‌ها در برابر آنها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف دارو در مزارع پرورش از طریق ناظران بهداشتی دامپزشکی تحت کنترل است، افزود: در صورت عدم نظارت بر این حوزه، مقاومت در برابر آنتی بیوتیک به بزرگترین تهدید سلامت و امنیت غذایی تبدیل می‌شود.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: استفاده نابه جا و خودسرانه آنتی بیوتیک ها در مزارع و دامداری ها، یکی از مهمترین علت‌های مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک است.
 
وی با تاکید بر رعایت دوره پرهیز از مصرف قبل از عرضه فرآورده‌های خام دامی به بازار افزود: با توجه به افزایش مقاومت در برابر آنتی بیوتیک، نیاز مبرمی به تغییر الگوی مصرف و تجویز این منبع با ارزش دارویی احساس می‌شود که با مصرف منطقی آنتی بیوتیک‌ها و با حفظ تعهد و پایبندی به دستورالعمل ها می‌توان مانع از بروز معضل باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک‌ها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز