خبرگزاری کار ایران

پایان کنگره بین‌المللی عرفان در کلام مولانا در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۹۱۳

دومین کنگره بین‌المللی عرفان در کلام مولانا بعد از دو روز ارائه مقالات تخصصی در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم اختتامیه این کنگره گفت: برای علوم انسانی اولویت خاصی قائلیم زیرا اگر این علوم نباشد، سایر علوم مثمر ثمر نخواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد: راهی که برای همکاری های بین المللی آغاز شده است، باید همیشه ادامه داشته باشد و قائم به شخص نباشد.

صادقی با اشاره به اینکه نباید چراغ همکاری های بین المللی خاموش شود، اضافه کرد: باید چراغ های دیگری در این زمینه برافروخته شود و همچنان برنامه ها و کنگره های بین المللی توسط دانشگاه محقق اردبیلی اجرا شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: روسای دانشگاه ها به عنوان سیاستگذار عمل می کنند و اساتید رشته های مختلف باید تدارکات لازم برای اجرای برنامه های بین المللی را انجام دهند.

صادقی ادامه داد: همکاری‌های بین المللی بخشی از حیات دانشگاه ها است و دانشگاه محقق اردبیلی هم در این زمینه برنامه ریزی کرده است که عضویت در اتحادیه دانشگاه های قفقاز و آسیای میانه از جمله فعالیت های بین المللی دانشگاه ما است.

محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی و نائب رئیس دومین کنگره بین المللی عرفان در کلام مولانا گفت: این کنگره فرصتی فراهم آورد تا بتوانیم از ظرفیت های علمی کشور در خصوص افکار و اندیشه های مولانا بهره مند شویم.

وی اضافه کرد: در این کنگره تضارب آرا انجام شده و نقدهای خوبی برای مقالات ارائه شد و از این طریق از دانش انباشته در دانشگاه های کشور و کشورهای قبرس، ترکیه و جمهوری آذربایجان استفاده کردیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه دومین کنگره بین المللی عرفان در کلام مولانا از نظر تعداد مقالات و کیفیت آنها در سطح مناسبی بود، تصریح کرد: باید کنگره های بین المللی برگزار شده آسیب شناسی شده و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود تا با رفع آن سطح کنگره های بعدی ارتقا یابد.

شکر الله پورالخاص دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی عرفان در کلام مولانا گفت: برگزاری این چنین کنگره هایی باعث تقویت فرهنگی ملل می شود.

وی با اشاره به اینکه مولوی اقیانوس بی کران انسانیت است، افزود: هر کس به اندازه درک و علم خود از مولوی بهره می برد.

پورالخاص با بیان اینکه برگزاری کنگره سبب حضور اندیشمندان در شهر اردبیل شد، گفت: از چند ماه پیش کمیته های تخصصی کنگره راه اندازی شد و امیدواریم دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه های ملی و بین المللی بیش از پیش ارتقا یابد.

رئیس مرکز تحقیقات اوراسیا و عضو هیات علمی دانشگاه خاور نزدیک قبرس اظهار کرد: دومین کنگره بین المللی عرفان در کلام مولانا ما را امیدوار کرد که گام های دیگری برای همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی برداشته و برنامه های مشترک بیشتری اجرا کنیم.

قدیر گلکاریان افزود: برگزاری کنگره بین المللی به این معنا است که مرزهای جغرافیایی از میان برداشته شده است و همین دیپلماسی علمی- فرهنگی پیام رسان مردم به کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی حرف را به عمل تبدیل کرد؛ ادامه داد: در طول سه سال گذشته سه کنگره بین المللی برگزار کرده ایم و امیدواریم هدایای خوبی به آیندگان بدهیم.

یادآور می شود در پایان این کنگره، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه خاور نزدیک قبرس به منظور برگزاری سومین کنگره بین المللی امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز