خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اردبیل:

استاندارد آموزش «ورنی بافی» در اردبیل به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۲۴۵

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب استاندارد آموزش ورنی بافی اردبیل در مقطع متوسطه کاردانش توسط معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا دباغ عبداللهی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: در پی بررسی استانداردهای آموزش صنایع دستی توسط کارشناسان سازمان مرکزی، استاندارد آموزش ورنی بافی در اردبیل مورد تائید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در جلسه اخیر سازمان مرکزی 68 عنوان استاندارد آموزش صنایع دستی از 31 استان مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت 23 عنوان استاندارد از جمله استاندارد آموزش ورنی بافی در اردبیل مورد تایید قرار گرفت.

دباغ عبداللهی متذکر شد: استاندارد آموزش ورنی بافی شامل 216 ساعت آموزش تئوری، 456 ساعت آموزش عملی و 100 ساعت کاورزی است؛در این استاندارد آموزش 10 عنوان درسی شامل توانایی طراحی نقشه ورنی، توانایی شناخت و انتخاب مواد اولیه مناسب، رنگ شناسی و رنگ رزی سنتی تا بازاریابی و رفع عیوب حین بافت و بعد از بافت گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه این مهم در راستای توسعه پایدار و حفظ و احیا صنایع دستی دنبال می شود،  تصریح کرد: متناسب با موقعیت جغرافیایی رشته مورد درخواست، مواد اولیه و نوع تکنیک به کار رفته صنایع دستی بررسی و در برنامه شش ماهه اول سال 97 مورد تائید و توافق دو دستگاه اجرایی سازمان میراث فرهنگی و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز