خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی لرستان خبرداد:

پیش بینی یخبندان تشعشعی در لرستان/کاهش 37 درصدی بارندگی در استان

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۲۹۲

مدیرکل هواشناسی از وقوع یخبندان تشعشعی در برخی شهرستان‌های لرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدناصر هاشمی  اظهار داشت: لرستان از لحاظ مقدار بارشی در کشور در کل سال زراعی با ۵۱۵.۵ میلی‌متر بارندگی، در رتبه پنجم قرار دارد و استان‌های گیلان، مازندران، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در رتبه‌های بالاتری قرار دارند.
 
هاشمی افزود: لرستان تا این لحظه از لحاظ مقدار بارندگی در رتبه ششم قرار دارد و استان‌های گیلان، مازندران، کرمانشاه، کردستان و ایلام در رتبه‌های اول تا پنجم هستند.
 
هاشمی افزود: تنها استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل در کشور افزایش بارش داشته‌اند و دیگر استان‌ها کاهش داشته‌اند. لرستان ۳۷ درصد نسبت به بلندمدت و ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داشته است.
 
مدیرکل هواشناسی لرستان یادآور شد: کمترین کاهش بارندگی در شهرستان رومشکان و خرم‌آباد بوده و بیشترین کاهش مربوط به ازنا است.
 
وی خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد بارندگی کل یک سال را در چند روز اخیر در استان شاهد بوده‌ایم.
 
هاشمی با اشاره به کاهش دما در استان در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امشب و فردا شب در شهرستان‌های ازنا، نورآباد و الشتر یخبندان تشعشعی رخ دهد.
 
وی ادامه داد: هفته آینده هفته خوبی برای استان از لحاظ بارش‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز