خبرگزاری کار ایران

ایرج موفق مطرح کرد:

50 درصد تسهیلات از بانک‌ها اخذ شده/ایجاد اشتغال، دو برابر سهم تعهد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۷۸۲

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با عنوان اینکه بانک‌ها تنها 50درصد تسهیلات را پرداخت کردند از ایجاد اشتغال دو برابری سهم تعهد خود، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج موفق در نخستین کارگروه تخصصی اشتغال البرز، گفت: تا کنون تنها 50 درصد از تسهیلات بانکی برای طرح‌های صنعتی اخذ شده و از بانک‌های عامل درخواست سرعت پرداخت تسهیلات را داریم. تاکنون، افزایش سهم اشتغال و بیشترین نرخ پرداختی را طرح‌های صنعتی به خود اختصاص داده و همچنان پیگیر تکمیل آن هستیم.

وی در بحث اشتغال سال گذشته گفت: 20هزار و 922 نفر در سامانه، ثبت و اشتغالزایی این تعداد در بخش صنعت، معدن و تجارت دو برابر تعهد خود، عملیاتی شد و برای سال 97 تا کنون برای 21 هزار اشتغال، اعلام آمادگی کردیم که بر اساس تفکیک بخش صنعت و معدن، صورت پذیرد.

موفق با اشاره به تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی استان، اذعان داشت: در این ارتباط پیشنهاداتی داریم که بتوانیم با استفاده از تسهیلات استان، از طرح‌های نیمه تمام بهره‌برداری کنیم. حدود 625  طرح نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در استان وجود دارد که اگر در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، می‌تواند در اشتغالزایی استان، تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در بحث رونق اقتصادی تا کنون بیش از 780میلیارد تومان از این سهم بهره مند شدیم و رتبه اول کشور را در استفاده از تسهیلات رونق اقتصادی را کسب کردیم و برای نوسازی با 127 میلیارد تومان پرداختی، رتبه دوم کشوری را کسب کردیم اما با این وجود پرداختی استان، عقب است لذا در این خصوص باید اهتمام ویژه‌ای داشت چراکه با عملیاتی شدن این بخش می توان شاهد اتفاقات خوبی بود.

وی با یادآوری حمایت از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: در این خصوص قطعا باید از نظر کیفیت کالاهای تولیدی در استان البرز، توجه بیشتری شود که بتوان هم بازار داخلی و هم بازار صادراتی خود را در این زمینه، توسعه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز