خبرگزاری کار ایران

صابری در گفت‌وگو با ایلنا:

با آموزش صنایع دستی از فراموشی آن جلوگیری می‌کنیم/برای 219 طرح اشتغال، 685 میلیون تسهیلات دریافت شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۷۹۷

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان البرز با اشاره به 219 طرح ارایه شده مشاغل خانگی از دریافت مبلغ 685 میلیون تومان تسهیلات، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری گفت: عمدتا اشتغال در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامل مشاغل خانگی، بوم‌گردی، صنایع‌دستی، واحدهای پذیرایی و واحدهای اقامتی است که از سامانه رصد، ثبت و تسهیلات به تولیدکنندگان ارائه شده است.

صابری با یادآوری اینکه سهم اداره گردشگری برای اشتغالزایی با افزایش رقم 33 به 45 هزار اشتعال در سال گذشته از 500 به 1500 رسید به فراهم کردن شرایط اشتغالزایی، اشاره و اظهار داشت: باید تسهیلات ویژه‌ای برای ورود سرمایه گذاران، فراهم کرد و دست آنها را به گرمی فشرد لذا در این راستا 7 پروژه در سال گذشته از طرف این اداره به کارگروه اشتغال معرفی شد که با تکمیل آن می‌توان بین 300 تا 400 شغل ایجاد کرد.

وی  در حوزه میراث فرهنگی و صنعت گردشگری، گفت: تعداد طرح‌های معرفی شده مشاغل خانگی 219 طرح به مبلغ یک‌میلیارد و 386 میلیون تومان مشخص شده بود که از این تعداد، کرج 3 طرح، ساوجبلاغ 66 طرح، نظرآباد 42 طرح، فردیس 5 طرح، اشتغال و طالقان هم جمعاً 3 طرح را به خود اختصاص دادند. 

صابری گفت: در ارتباط با 219 طرح مشاغل ذکر شده تاکنون مبلغ 685 میلیون تومان تسهیلات از طریق بانکهای عامل پرداخت شده که به تفکیک، بانک ملت 44 طرح به مبلغ 265 میلیون تومان، بانک صادرات 19 طرح به مبلغ 95 میلیون تومان و بانک تجارت 65 طرح به مبلغ 325 میلیون تومان، پرداخت کرده است.

صابری درباره اشتغال روستایی با اشاره به توسعه و تجهیز کارگاه و تولید سرامیک و توسعه و تجهیز و عرضه ساخت و سازهای سنتی، گفت: کارگاه‌های تولیدی چرم دست دوز و تجهیز و نوسازی و تکمیل مجتمع بوم‌گردی برای دریافت تسهیلات یک میلیارد و 900 میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند که هنوز با توجه به شرایط هر دو طرف در مرحله تشکیل پرونده هستند.

صابری ادامه داد: سیاست اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری این است که کارگاه‌هایی با کمک شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها ایجاد شود. در محل اداره نظرآباد و ساوجبلاغ کلاس‌های آموزش برای توانمندسازی هنرمندان علاقه مند، برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با بازارچه‌های دائمی صنایع دستی استان البرز، گفت: یک بازارچه دائمی صنایع دستی در مشکین دشت خیابان طباطبایی با 37 غرفه، شامل کارگاه‌های تولیدی، آموزشی و فروش، ارایه می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز اذعان داشت: با توجه به اینکه مواد اولیه را تامین می‌کنیم، باعث استقبال علاقه مندان می‌شود و از فراموشی صنایع دستی، جلوگیری می‌شود چراکه خیلی از هنرمندان سالخورده دوست دارند هنر بومی و سنتی خود را به نسل جوان منتقل کنند و ما این شرایط را فراهم می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز