خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

افتتاح طرح‌های بهداشتی- درمانی در تبریز با حضور وزیر بهداشت

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۹۲۴

بهره‌برداری از 3 طرح بهداشتی- درمانی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در تبریز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، یکی از این طرح‌ها مرکز سلامت لاله با زیربنای 600 متر مربع در سه طبقه با پوشش خدماتی برای 25 هزار نفر است که شامل 2 پزشک عمومی، ماما، دندانپزشک و 9 مراقب سلامت است.

طرح دیگر نخستین مرکز مهارت‌های بالینی در کشور به عنوان مرکز بیمارستانی مصنوعی است که در آن آموزش های لازم به جای اینکه بر روی بیمار انجام شود بر روی مولاژ یا ماکت آموزش داده می‌شود.

انواع مولاژ جراحی، خون گیری، تشخیص فشار خون و مولاژ احیا در این مرکز وجود دارد و دانشجویان بر روی مولاژ آموزش های لازم را خواهند دید.

طرح سوم کلینیک تخصصی اسدآبادی به عنوان نمونه کلینیک‌های تخصصی به زیر بنای 3500 متر مربع است که تمام تخصص ها اعم از قلب، داخلی، کودکان در آن مستقر خواهد بود و هدف آن کاهش بار ترافیکی در محدوده کلینیک شیخ الرئیس است.

برای اجرای این طرح ها در مجموع 19 میلیارد تومان هزینه شده است.

قرار است در طول یک هفته آینده به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی 70 طرح در مجموع با هزینه 150 میلیارد تومان دراین استان افتتاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز