خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد ؛

امکان واگذاری 11 بنای تاریخی اردبیل به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۳۷۲

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 11 بنای تاریخی در این استان امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: این بناها شامل خانه و حمام های تاریخی است.

وی با تاکید به اینکه بناهای تاریخی در استان به مراتب بیشتر از این تعداد است، اضافه کرد: بناهایی در لیست واگذاری است که مالکیت قطعی داشته باشد و برخی بناها که فعلا وضعیت مالکیت مشخصی ندارد امکان واگذاری ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: به عنوان مثال در حمام اوچ دکان میراث فرهنگی به همراه اداره کل اوقاف در مالکیت سهم دارند و به همین دلیل فعلا واگذاری این بنا مقدور نیست.

حاجی زاده هدف از واگذاری بناهای تاریخی را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری برشمرد و بیان داشت: طبق قانون تمامی بناهای تاریخی به غیر از نفایس در مالکیت صندوق حفظ و احیای آثار و بناهای تاریخی است.

وی افزود: پیش از این بناهای تاریخی یا از محل اعتبارات استانی یا ملی خریداری می شد و در نهایت در اختیار ادارات کل قرار می گرفت اما به منظور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، مالکیت بناهای تاریخی به صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی سپرده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: در واقع از مسیر جدید قانونی از پتانسیل بخش خصوصی در تامین هزینه ها جهت حفظ و احیای بنای تاریخی استفاده می شود.

حاجی زاده با اذعان به تعدد آثار تاریخی در استان اردبیل، ادامه داد: عمده آثار متعلق به دوره قاجار است و گروهی از بناها که مشکل مالکیت نداشته باشد جهت واگذاری آماده سازی شده است.

وی به حمایت از بخش خصوصی جهت حفاظت و احیای بناهای تاریخی استان اشاره کرد و افزود: خانه صادقی در استان اردبیل تجربه موفقی از واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی است و همچنان از مشارکت بخش خصوصی در این عرصه استقبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز